Cele două companii au demonstrat la centrul de dezvoltare MAN din München că încărcarea MCS funcționează deja astăzi. Unul dintre primele puncte de încărcare cu megawați din Germania a fost instalat acolo de ABB E-mobility. „Cu MCS, transportul durabil pe distanțe lungi cu camioane și autobuze va fi posibil în viitorul apropiat. Am dovedit asta astăzi. Chiar dacă încă prezentăm un prototip aici: Cu noul standard MCS, nu doar am dublat amperajul dar și capacitatea de încărcare în doar câțiva ani.Pentru a realiza tranziția energetică în transport, avem nevoie de soluții durabile, fiabile și economice.Pentru a realiza acest lucru, trebuie să gândim integrativ și să lucrăm împreună.Demonstrația de astăzi este și rezultatul colaborare strânsă între MAN și ABB E-mobility și întreaga industrie”, a declarat Michael Halbherr, CEO al ABB E-mobility.
Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus, și-a reiterat apelul pentru mai multă viteză în extinderea infrastructurii de încărcare în timpul premierei încărcării cu megawați: „Obiectivul este de a avea 30.000 de puncte de încărcare MCS în Europa până în 2030, aproximativ 4.000 dintre acestea în Germania. Am pus astăzi în funcțiune unul dintre primele puncte de încărcare. Nu mai avem mult timp să-l instalam. Camioanele electrice sunt disponibile, încărcarea în megawați funcționează. Acum avem nevoie de semnale clare din partea politicienilor, nu în ultimul rând pentru a construi încrederea în rândul clienții noștri în favoarea electrificării. Acum trebuie să construim și să extindem infrastructura rapid.”
Noul standard de încărcare MCS megawați este proiectat tehnic pentru capacități de încărcare de până la 3,75 MW la 3.000 de amperi (A). Astăzi, ABB E-mobility și MAN au demonstrat o putere de încărcare de peste 700 kW cu prototipul tehnologiei de încărcare. Odată cu finalizarea standardului MCS, vor fi deja posibile capacități de încărcare de peste un megawatt. Acest lucru va duce la o îmbunătățire semnificativă a timpilor de încărcare. Prin comparație, stațiile de încărcare de astăzi cu standardul CCS (Combined Charging System) pot fi utilizate de mașini și vehicule comerciale și oferă o capacitate maximă de încărcare de 400 kW la 500 A. Procesul de standardizare internațională pentru Sistemul de încărcare Megawatt este de așteptat să fi finalizat anul acesta. ABB E-mobility și MAN și-au contribuit cu expertiza la crearea standardului MCS în asociația internațională a industriei CharIN.
Adevărul este că este nevoie de multă energie pentru încărcarea MCS. Atunci când curge atât de multă energie electrică, infrastructura din spatele punctelor de încărcare vizibile, conexiunile la rețea și cerințele de spațiu, de exemplu la stațiile de benzină de pe autostrăzi, parcări sau stații de camioane, joacă un rol cheie. Extinderea rețelei și digitalizarea rețelelor sunt nu numai esențiale pentru viitoarea furnizare de energie regenerabilă, ci și o condiție prealabilă pentru infrastructura de încărcare.