Datorită sistemelor de asistență inovatoare, noul Actros a făcut un nou salt imens în ceea ce privește siguranța. Cu toate acestea, inginerii care lucrează la noul Actros nu au realizat doar acest progres cu noi sisteme, cum ar fi Active Drive Assist, pentru conducerea semi-automată în toate gamele de viteză, dar și prin îmbunătățirea sistemelor existente. Cel mai bun exemplu este Sidegard Assist. Acest sistem a fost disponibil începând din 2016 și minimizează probabilitatea producerii unor accidente periculoase din partea copilotului atunci când vehiculul se întoarce spre dreapta. Acesta a fost revizuit și îmbunătățit pentru viitorul digital al camioanelor.
Protecție laterală Ajută la avertizări în afișajul MirrorCam
Până în prezent avertismentele emise de Sideguard Assist în Actros au fost prezentate sub forma unei lămpi cu LED-uri pe stâlpul A din interiorul cabinei. În noul Actros, Sideguard Assist utilizează acum afișajul MirrorCam pentru a avertiza vizual șoferii atunci când sistemul detectează un obiect în mișcare sau staționar în zona monitorizată din partea pasagerului. Sistemul poate astfel să avertizeze șoferii în timp util pe monitorul bicicliștilor sau al pietonilor pe care nu le-au văzut. MirrorCam și Sideguard Assist lucrează manual – supraîncărcarea șoferului cu informații este astfel evitată și toate avertismentele relevante sunt situate împreună într-o singură locație.
Nou: Ajutorul lateral ajută acum, de asemenea, șoferul atunci când virați la stânga
În conformitate cu lansarea noului Actros, Sideguard Assist poate suporta șoferul în anumite condiții atunci când se întoarce spre stânga: în cazul camioanelor cu o rază mai mare de 1,5 m în spatele celei dintâi spate, există riscul ca dreptul – colțul din spate al vehiculului poate să se stingă când se rotește spre stânga. Acest lucru poate duce la o coliziune periculoasă între consola ramei și ceilalți utilizatori ai drumului. Acestea ar putea fi, de exemplu, pietoni, bicicliști sau alte vehicule. Cu toate acestea, în noul Actros, Sideguard Assist poate avertiza șoferul în legătură cu o astfel de coliziune în timp util.
O mai mare siguranță pentru cei mai slabi utilizatori de drumuri: așa funcționează Sideguard Assist
Sistemul de asistență laterală nu este un sistem automat de frânare; în schimb, funcționează cu un proces de avertizare în mai multe etape: dacă un obiect mobil sau staționar este detectat în zona monitorizată din partea copilotului, conducătorului auto i se acordă mai întâi un avertisment vizual. Acest lucru vine sub forma unui simbol triunghiular de avertizare care se aprinde în afișajul MirrorCam din partea copilotului. Dacă există riscul de coliziune, se emite și un avertisment vizual și acustic suplimentar: ecranul se aprinde intermitent roșu în mod repetat și după două secunde luminează roșu permanent. În plus, un ton de avertizare se aude simultan de partea copilotului.
Miezul sistemului Sideguard Assist este alcătuit din doi senzori de radar cu rază mică de acțiune pe rama din partea copilotului, în fața punții spate a camionului. Sistemul este proiectat astfel încât să monitorizeze întreaga lungime a combinației de vehicule plus două metri în față și doi metri în spate. Funcționează atât pentru vehicule solo, cât și pentru combinații de vehicule cu o lungime de până la 18,75 m. Daimler Trucks & Buses este în prezent singurul producător care oferă acest tip de sistem de asistență de siguranță complet integrat în arhitectura vehiculului.
O mai bună aerodinamică, o mai mare siguranță: MirrorCam face posibilă atât
Noul Actros este primul camion de serie din lume care va fi echipat cu noul MirrorCam. În loc de oglinzile obișnuite și cu unghi larg, acest sistem funcționează cu camere digitale și afișaje. Camerele sunt fixate la dreapta și la stânga pe cadrul acoperișului. Imaginile de pe cameră sunt transmise direct la două afișaje care sunt montate pe stâlpii A din cabină. Un efect secundar care crește siguranța: șoferul are, de asemenea, o vedere nestingherită la un unghi ce trece de stâlpii A, mărind astfel câmpul de vizibilitate al șoferului. În plus, uneori șoferii conduc cu oglinzi poziționate incorect, astfel încât să fie creat un așa-numit „punct mort” din partea copilotului, în care pietonii și cicliștii pot fi trecuți cu vederea.
Dar asta nu este totul: MirrorCam ajută șoferul în alte situații: în curbe, de exemplu, imaginea camerei pivotează astfel încât șoferul să poată vedea întotdeauna sfârșitul remorcii. Un mod special cu unghi larg oferă asistență șoferului atunci când se manevrează sau inversează. Iar atunci când depășesc sau se deplasează înapoi pe drumurile portbagajului, șoferul poate să evalueze mai bine traficul din spate, datorită liniilor de orientare de pe afișaje. Cu toate acestea, MirrorCam nu îmbunătățește siguranța, ci și aerodinamica, datorită designului raționalizat al camerelor. Acest lucru ajută la reducerea durabilă a consumului de combustibil al noului Actros.