„Vedem că soluțiile electrice pentru baterii sunt prima tehnologie de emisie zero care ajunge pe piață pe scară largă. Pentru client, un vehicul electric cu baterie necesită un serviciu mai mic decât unul convențional, ceea ce înseamnă timp de funcționare mai mare și costuri îmbunătățite pe km sau oră de funcționare. Am aflat din segmentul autobuzelor în care transformarea a început mai devreme și opțiunile electrice ale bateriei sunt la mare căutare. Programarea Scania în acest segment nu a fost optimă, cu toate acestea a oferit experiențe bune și în prezent accelerăm cu noua gamă de autobuze Scania. De asemenea, ne-a oferit cunoștințe de bază bune pe măsură ce dezvoltăm afacerea cu camioane electrificate ”, spune Alexander Vlaskamp, șef vânzări și marketing la Scania.
Compania a lansat deja un camion complet electric, precum și un camion hibrid plug-in. În câțiva ani, Scania intenționează să introducă camioane electrice pe distanțe lungi care vor putea transporta o greutate totală de 40 de tone timp de 4,5 ore și o încărcare rapidă în timpul odihnei obligatorii de 45 de minute a șoferilor.
Până în 2025, Scania se așteaptă ca vehiculele electrificate să reprezinte aproximativ 10% sau volumul total al vânzărilor de vehicule în Europa, iar până în 2030, 50% din volumul total al vânzărilor de vehicule este de așteptat să fie electrificat.