UNTRR și asociațiile transportatorilor rutieri din Portugalia, Spania, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Estonia, Letonia, Lituania, Ungaria,Polonia, Republica Moldova, Ucraina și Turcia au organizat în data de 14 iunie 2016 un protest la Bruxelles în fața Comisiei Europene împotriva escaladării neoprotecționismului în transporturi și lipsei de acțiune a Comisiei Europene
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, în data de 14 iunie 2016, împreună cu asociațiile operatorilor de transport rutier internațional din alte 10 State Membre UE precum și din 3 țări non-UE – ANTRAM (Portugalia), ASTIC (Spania), AEBTRI (Bulgaria), CESMAD BOHEMIA (Republica Cehă), CESMAD Slovacia (Slovacia), ERAA (Estonia), LATVIJAS AUTO (Letonia), LINAVA (Lituania), MKFE (Ungaria), ZMPD (Polonia), AITA (Republica Moldova), ASMAP-UA (Ucraina) și TOBB (Turcia) – un protest în fața Comisiei Europene exprimând nemulțumirea industriei de transport rutier cu privire la lipsa de acțiune a Comisiei Europene față de escaladarea măsurilor protecționiste în cadrul UE, precum legile salariului minim din Franța (MACRON) și Germania (MiLoG) impuse abuziv transportatorilor rutieri străini.
O delegație formată din Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, Jan Buczek, Președinte ZMPD și Vojtech Hromir, Secretar General CESMAD BOHEMIA, a depus la Comisia Europeană o rezoluție comună semnată de asociațiile transportatorilor rutieri din cele 14 țări, prin care se solicită Comisiei Europene măsuri urgente împotriva măsurilor protecționiste care afectează transportatorii rutieri în cadrul UE, respectiv anularea aplicării regulilor MILOG și Loi Macron operatorilor străini care efectuează transporturi rutiere internaționale pe teritoriul Germaniei sau Franței. Legislația europeană în domeniul transporturilor rutiere ar trebui să stabilească la Bruxelles, nu la Paris sau Berlin.
”Prin acest protest am vrut sa atragem atenția asupra măsurilor neoprotecționiste care au invadat sectorul transporturilor rutiere în ultima perioadă. Franța va impune, de la 1 iulie 2016, transportatorilor rutieri români și din alte State membre UE să le plătească șoferilor salariul minim din Franța pentru operațiunile de transport rutier internațional efectuate pe teritoriul acestei țări. Impactul acestei noi măsuri protecționiste asupra sectorului de transport rutier este imens, aducând poveri administrative, organizaționale și financiare foarte mari și conducând la creșterea dramatică a costurilor, pierderea competitivității, iar în cele din urmă excluderea de pe alte piețe. Legea Macron se alătură astfel și altor măsuri neoprotecționiste din ultimii ani care afectează libera circulație a mărfurilor și serviciilor, precum legea salariului minim din Germania – MiLoG (2015), legile naționale adoptate de Franța și Belgia (2014) care interzic șoferilor profesioniști efectuarea odihnei săptămânale normale în vehicul sau regulile naționale privind cabotajul și transportul internațional în Danemarca și Finlanda (2013)”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.
Mari protestatari…pai cum poate sa fie normal sa faci tu transportul Spaniei spre Europa cu camioanele din Ro,Cz,Pl…etc..etc..Sau va pun patronatele ca de poate cotizeaza…
Ar trebui să circulați la prețul pieței astfel ați putea plăti acești bani, nu vă mai bateți joc de șoferi, prin urmare puteți face proteste mult și bine eu unul nu va susțin.
Exact tarile unde traficul de sclavi pe salar de femeie de servici este in floare…dmnule secretar intai vedeti gunoiul de la noi si dupa tipati la alti ca fac gunoi..
nu vă mai bateți joc de șoferi, prin urmare puteți face proteste mult și bine eu unul nu va susțin.
Trebuie sa va dați după legile ue cine nu Faliment .plătiți munca șoferului. Și nu le mai Furați salariu . Terminați cu Hotiile
Sa facă salariu minim pe toată Europa sa nu mai jongleze patroni cum vor ei.Firma în românia contract în românia ,salariu ca în românia, și noi stăm în cabina prin Europa
Munca in UE, salarii ca in UE! Dormiti voi in weekend in camioane si faceti mancare si baie in trailere. Pe 200eur/luna si diurna de 35-45.
Nu va mai puteti face viloaie din plata / km?
Sa fim seriosi!