Șoseaua de centură a municipiului are o lungime de 30,7 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostradă. Lucrările vor fi supravegheate îndeaproape pe întreaga durată a desfășurării, după cum a anunțat ministrul Dan M. Costescu.
Ministrul Transporturilor a declarat: „Rezultatele Ordonanței de Urgență din primăvară ne-au permis să abordăm mai flexibil și acest proiect, fără a mai aștepta ca autorizația să fie emisă pe întreg lotul, ci eliberând autorizații pe tronsoane, dând astfel constructorului front de lucru și permițându-i să lucreze fără întrerupere. Acesta este genul de proiect de succes care ne-a ajutat să facem o execuție bugetară cu 40% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, se va investi mai mult, iar România nu va mai fi în situația de a pierde bani europeni ca în anii trecuți. Acesta este doar un exemplu de proiect care ne-a permis să deschidem încă un șantier. E un proiect care are o dinamică foarte bună, iar gradul de mobilizare este maxim.”
Valoarea contractului este de aproximativ 393.000.000 lei (fără TVA). Finanțarea proiectului este asigurată în proporție de 85% de Comisia Europeană și de 15% de către Guvernul României. Perioada de execuție, conform contractului, este de 24 luni.
Proiectul Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău a fost suspendat în cursul anului 2015 din cauza încadrării acestuia într-un program de finanțare ce nu mai era viabil. Prin eforturile susținute ale Ministerului Transporturilor și ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost posibilă deblocarea, fapt ce a permis începerea lucrărilor.