În ianuarie 2020, Austria va ajusta taxele de autostradă la rata inflației, crescându-le cu 2,1%. Dar această valoare nu se va aplica vehiculelor industriale cu motoare Euro VI, adică dieselul cel mai puțin poluant, care va suferi o creștere mai mare, deoarece guvernul austriac a crescut rata de taxare a costurilor externe pentru acestea, adică cele care includ poluarea atmosferică și acustică, care pentru Euro VI va crește de la 40% la 100%. Prin această prevedere, Viena anulează investițiile companiilor în camioane noi tocmai pentru a reduce costurile de traversare a Austriei. Deocamdată, numai vehiculele industriale cu energie electrică sunt excluse, acestea practic nu există în transportul pe distanțe lungi.
Concret, conform calculelor, un vehicul industrial cu patru sau mai multe axe, cu o masă totală care depășește 3,5 tone și cu un motor Euro V care azi plătește 0,41875 de euro pe kilometru în timpul zilei, va plăti 0 în 2020, 0,42694, cu o creștere procentuală de 1,96%, în timp ce același vehicul cu motor Euro VI plătește astăzi 0,39011 euro pe kilometru, iar în 2020 va plăti 0,40981, cu o creștere de 5,05% și o valoare foarte mare apropiat de cel al Euro V.
Austria confirmă, de asemenea, creșterea taxelor pentru tranzitarea intre orele 22.00 la 5.00 pentru 2020 în unele secțiuni alpine sau tuneluri de autostradă, și anume A/9 Phyrnautobahn, A/10 Tauernautobahn, A/11 Karawankenautobahn, S/16 Arlberg Straßentunnel și A/13 Brennerautobahn. Suprataxa de 25% pe A/12 Inntalautobahn rămâne de asemenea să contribuie la cheltuielile noii linii de cale ferată Brenner. Vă reamintim că numai vehiculele din clasa Euro V sau mai mari pot circula pe A / 12 Inntalautobahn între Kufstein și Zirl începând cu 31 octombrie.