BGL, împreună cu alte asociații europene de transport rutier, solicită guvernelor naționale să depună un dosar în fața Curții Europene de Justiție (CEJ) împotriva înăspririi interdicțiilor de conducere sectorială.
Traseul Brenner prin Tirol este unul dintre cele mai importante axe ale transportului european de marfă, potrivit unui apel comun al asociațiilor europene de transport rutier. Libera circulație a mărfurilor în UE este una dintre cele mai importante libertăți fundamentale din Uniunea Europeană și contribuie semnificativ la prosperitate și ocuparea forței de muncă în Europa.
Cu toate acestea, guvernul de stat tirolian încearcă de ani de zile să blocheze libera circulație a mărfurilor prin blocarea rutei Brenner – în detrimentul economiei și conducătorilor auto. Ca un exemplu recent, asociațiile menționează înăsprirea așa-numitei interdicții de conducere sectorială pe autostrada Inntal, care a fost decisă de guvernul tirolez pentru 1 ianuarie 2020.
În ianuarie 2020, Austria interzice tranzitul de camioane pentru două treimi din totalul mărfurilor pe această rută, conform BGL.
Rolling Road (RoLa) oferit ca alternativă de către statul Tirol nu este o alternativă reală în opinia asociației. În momentul de față există doar 40 de trenuri RoLa pe zi prin pasul Brenner. Conform calculului, 444 de trenuri RoLa ar trebui să circule în fiecare zi pentru a transfera toate camioanele către RoLa. Cu toate acestea, Brenner are doar o capacitate de 240 de trenuri pe zi, care include și toate trenurile de pasageri și trenurile convenționale de marfă.
Prin urmare, asociațiile de transport rutier reprezentate în grupul de lucru „Tranzit alpin” din Danemarca, Olanda, Franța, Italia, Austria și Germania își cer guvernele să inițieze proceduri de încălcare a dreptului în fața Curții Europene de Justiție, cu o decizie temporară, dacă Comisia UE nu o face. Numai în acest fel se pot preveni întreruperile masive ale comerțului european de mărfuri de la 1 ianuarie 2020.