Rețeaua BGL-Süd a Asociației Federale pentru Transport avertizează guvernul federal pentru a limita diminuarea ilegală a prețurilor la transportul de marfă din Germania.
Potrivit BGL, la doar câteva săptămâni de la izbucnirea masivă a crizei, efectele acesteia vor deveni tot mai evidente pe piața germană a serviciilor de transport. Un prim sondaj efectuat în rețeaua BGL-Süd a trei asociații de logistică a transporturilor din Baden, Bavaria și Württemberg a ajuns la concluzia alarmantă că anumite părți ale pieței germane au intrat deja în ilegalitate. Potrivit asociațiilor, acesta nu mai poate fi explicat în mod diferit dacă, potrivit schimburilor de transport relevante, acum sunt oferite prețuri de transport pe piața internă germană, care sunt mult sub prețurile actuale. Aceste oferte sunt ilegale, deoarece nu mai respectă reglementările privind salariile minime și sunt, de asemenea, compatibile cu interdicția de cabotaj, conform BGL Süd.
BGL Süd propune printre altele ca:
- Operatorii platformelor digitale relevante și ai schimburilor de marfă trebuie să fie obligați să raporteze ofertele postate în mod regulat, dar, evident, ilegale către BAG și vamă, întrucât aceste oferte nu mai pot fi compatibile cu Legea privind salariile minime germane și interdicția de cabotaj. În cazurile în care o platformă digitală devine partener contractual al transportatorului și nu doar intermediar, aceasta trebuie să fie inclusă în lanțul de răspundere pentru salariile minime și cabotaj.