Asociația companiilor britanice de transport avertizează că părăsirea Uniunii Europene fără acord va agrava lipsa de personal din lanțul logistic, în special în transportul rutier.
Marea Britanie suferă de mult timp din cauza lipsei de șoferi, deoarece tinerii nu îi înlocuiesc pe cei care se pensionează. Până în prezent, această deficiență este parțial ținută prin angajarea de personal străin: conform Asociației Transportului de marfă, astăzi 12% dintre șoferii de vehicule industriale, 14% dintre șoferii de vehicule comerciale ușoare și 34% din operatorii de stivuitoare sunt cetățeni ai Uniunea Europeană nu britanici. Dar această resursă ar putea fi eliminată prin Brexit, deoarece atunci când Regatul Unit va fi în afara Uniunii, o propunere ar putea intra în vigoare conform căreia cetățenii străini care vor să lucreze în țară vor trebui să aibă un venit de cel puțin 30 de mii de lire sterline și un nivel de educație 3, care corespunde unei diplome universitare. Directorul de expertiză a FTA, Sally Gilson, a spus că nouăzeci la sută dintre lucrătorii în logistică au o educație de nivelul doi și 82 la sută câștigă mai puțin de 30 de mii de lire sterline pe an. Prin urmare, dacă Guvernul nu ia măsuri, furnizarea lucrătorilor din străinătate va fi oprită luna viitoare. Însă nu numai asta: TLC afirmă că „asistăm la un flux invers, adică șoferii străini (în special polonezi), părăsesc Regatul Unit pentru a pleca în alte țări europene, cum ar fi Germania, care suferă, de asemenea, din cauza lipsei de șoferi și oferă salarii mai bune.