În ianuarie 2022, naveta feroviară Eurotunnel, Shuttle Freight, a transportat 113.917 vehicule industriale pe sub Canal, în creștere cu 38% față de aceeași lună a anului precedent. Această creștere bruscă este una dintre consecințele introducerii procedurilor de control și vamale impuse de ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, care în luna ianuarie a acestui an s-au complicat și mai mult.
Getlink, compania care administrează Eurotunnel, explică că creșterea se datorează și „succesului Eurotunnel Border Pass”. Acesta este un instrument digital care transferă informațiile necesare tranzitului de mărfuri de la transportator către Eurotunnel. Apoi, acesta din urmă le transmite autorităților Franței și Marii Britanii. Getlink explică că acest instrument digital „îmbunătăţeşte fluiditatea la faţa locului cu douăzeci de procente datorită înregistrării în avans a informaţiilor şi a plăcuţei de înmatriculare a camionului în Pass, permiţând recunoaşterea automată la sosirea la terminal, precum şi transferul de date”.