Camioanele care rulează pe combustibili fosili vor fi permise în continuare și după 2035, cu o potențială eliminare treptată cel mai devreme în 2040, arată un proiect de propunere a Comisiei Europene privind standardele revizuite de emisii de CO2 pentru vehiculele grele.
Pentru autoturisme și autoutilitare, instituțiile UE au ajuns la un acord anul trecut pentru a reduce emisiile permise de CO2 până în 2035, ceea ce interzice de facto vehiculele noi cu motoare cu ardere în acel moment.
Cu toate acestea, legea nu a inclus încă obiective pentru vehiculele grele, cum ar fi camioanele și tractoarele, pentru care Comisia intenționează să publice standarde revizuite de CO2 la 14 februarie a acestui an.
Pe 14 februarie, Comisia trebuie să publice standardele de CO2 revizuite pentru camioane și tractoare, dar site-ul web Euractiv a văzut deja documentele . Potrivit propunerilor, o eliminare treptată a camioanelor cu motorină va avea loc abia din 2040. Țintele de reducere a emisiilor de CO2 pentru camioane din 2025 și 2029 nu vor fi ajustate.