Producătorul japonez de vehicule va folosi în curând camioane H2 pentru a-și deservi propriile lanțuri de aprovizionare. Acestea urmează să fie create anul acesta în cooperare cu Grupul VDL.
Pentru a-și decarboniza cât mai repede propriile lanțuri logistice, Toyota Motor Europe dorește să construiască camioane cu semiremorcă cu propulsoare pe bază de pile de combustie cu hidrogen împreună cu producătorul olandez de vehicule VDL. Companiile au anunțat că primele vehicule ar trebui să fie construite în această vară și puse în funcțiune în curând .
Primele fotografii furnizate de Toyota sugerează că prototipul se va baza pe un camion DAF CF. Pe spatele cabinei sunt montate rezervoarele de hidrogen și răcitorul suplimentar. Tehnologia actuală a celulei de combustie este, evident, utilizată în interior, prin adaptarea componentelor tehnice esențiale de la mașina cu hidrogen Mirai, pe care Toyota o produce deja în masă.
Toyota vede avantajele propulsiei cu celule de combustibil, în comparație cu vehiculele electrice cu baterie, în sarcina utilă mai mare și în posibilitatea realimentării rapide cu hidrogen , care este esențială pentru transportul cu utilizare ridicată.