Dupa cum bine spunea un amic: ieftin si bun ca la L….(un nume de supermarket cu preturi “mici”). Regula care se aplica de cele mai multe ori conform careia ieftin si bun nu exista, putem sa o extindem si asupra anvelopelor.
Desi la prima vedere nu este simplu de intuit, sunt produse complexe, care necesita un proces de productie complex. Totusi, cea mai mare parte a costului este reprezentata de materii prime. Acestea, de ordinul zecilor ca si numar, influenteaza in mod determinant pretul de vanzare. Cu alte cuvinte, o anvelopa poate fi mai ieftina atunci cand se determina acest lucru prin cantitatile de materii prime din reteta.
Printre elementele care pot caracteriza o anvelopa mai ieftina:
- adancime mai mica a benzii de rulare
- centuri metalice lipsa
- zone cheie mai putin ranforsate
- tehnologie de constructie a elementelor principale mai simpla
Toate acestea pot duce la un rulaj mai mic in kilometri, rezistenta mai mica la taieturi si rupturi, uzura neregulata, defecte de fabricatie mai dese, rezistenta la rulare mai mare deci un consum de combustibil sporit.
In concluzie, raspunsul la intrebarea ce tip de anvelope sa aleg, depinde de la caz la caz. Daca vorbim de un vehicul la care anvelopele au o daunalitate mare si nu ajung aproape niciodata la sfarsitul vietii, este probabil sa alegem o anvelopa ieftina. Totusi, trebuie avut in vedere ca si in acest caz o anvelopa premium va fi mai rezistenta, deci nu se va taia la fel de usor. In cazul unui vehicul care face transport international, o anvelopa premium va oferi cea mai buna solutie pentru rulaj extins si costuri scazute cu manopera – mai ales daca serviciile se fac in afara tarii.
Ca si utilizator de anvelope, trebuie sa am toate datele la dispozitie si sa imi fac bine calculele astfel incat sa obtin cel mai scazut cost pe kilometru.
Un concept principal de management spune ca ceea ce nu pot cuatifica, nu pot controla.
Informatie furnizata de Cosmin Lixandru – tyremanagement.ro