Noua decizie permite statelor membre să își mărească timpul de conducere și de odihnă pentru șoferii de camioane în cazuri urgente.
Pentru a armoniza anumite reglementări sociale în traficul rutier, Comisia Europeană a autorizat Germania și alte state membre printr-o rezoluție actuală din 12 noiembrie să permită excepții de la regulile aplicabile în traficul rutier. Mai exact, este vorba despre creșterea timpului maxim de condus zilnic admis de la 9 ore la 10 ore de maximum cinci ori pe săptămână și creșterea timpului maxim de conducere săptămânal permis până la 59 de ore.
În plus, ar trebui să existe acum opțiunea pentru șoferii care nu sunt implicați în transportul transfrontalier de marfă, două perioade consecutive de repaus săptămânal reduse dacă conducătorul auto își ia cel puțin patru perioade de odihnă săptămânală timp de patru săptămâni consecutive, dintre care cel puțin două sunt perioade de odihnă săptămânală obișnuită. Orice reducere a perioadei de repaus săptămânal trebuie să fie compensată cu o perioadă de repaus echivalentă, care trebuie luată fără întrerupere înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză. Dacă două perioade reduse de repaus săptămânal sunt luate în două săptămâni consecutive, perioada ulterioară de repaus săptămânal trebuie să fie precedată de o perioadă de repaus care este luată pentru a compensa aceste două perioade reduse de repaus săptămânal. Aceste excepții se aplică, printre altele, șoferilor de vehicule care sunt implicați în transport sau care sunt utilizați pentru a sprijini măsuri de urgență sau pentru a remedia consecințele unor fenomene meteorologice extreme.