Cresc din nou preturile la politele RCA

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita Guvernului, Parlamentului, Consiliul Concurentei si Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) luare de masuri urgente impotriva cresterii aberante a tarifelor la asigurarile RCA, dupa ce de la 1 iulie 2016 companiile de asigurari au majorat din nou preturile politelor RCA.

UNTRR considera ca aceste cresteri nu au la baza nici un fundament economic, iar companiile de asigurari au profitat de faptul ca piata RCA este una captiva si au urcat tarifele pentru transportatorii rutieri pana la un nivel la care majoritatea firmelor sunt impinse in faliment.

Ultimul exemplu de polita RCA primit de UNTRR din partea unui membru arata cum tarifele asiguratorilor au crescut in numai un an cu peste 150%. In 2015, compania a platit o prima de asigurare de 7.251,6 lei, tarif aferent clasei B2 la acel moment, ceea ce inseamna ca daca autovehiculul ar fi fost incadrat in clasa B0 ar fi achitat o prima de asigurare de 8.057,33 lei (la clasa B2 exista o reducere a primei de 10% fata de clasa B0).

In prezent, compania a primit o oferta de reinnoire a politei aferenta clasei B4, ceea ce indica faptul ca autovehiculul nu a fost implicat in nici un accident rutier in ultimul an, iar reducerea fata de clasa B0 este de 18%, cuprinsa intre 16.958,36 lei si 21.871,9 lei pentru 12 luni. Astfel, prima pentru B0 este intre 20.680,92 lei (4.575 euro) si 26.673 lei (5.900 euro), ceea ce indica o crestere de peste 150% in numai un an.

UNTRR si-a exprimat in numeroase randuri nemultumirea fata de cresterea continua a tarifelor asigurarilor in industria transporturilor, solicitand autoritatilor romane inca din anul 2008 sa intreprinda masuri concrete de protectie a consumatorilor. Avand in vedere cresterile de peste 300% ale primei RCA in sectorul transporturilor rutiere din ultimii ani, si faptul ca nicio componenta a activitatii de transport rutier nu a crescut cu peste 300% – nici volumul, nici marja, nici profitul – nimic care sa permita absorbirea unor astfel de costuri!

Desi ASF a invitat UNTRR si celelalte asociatii ale transportatorilor la intalniri cu privire la RCA, iar acestea au transmis ASF 12 propuneri care sa fie incluse in proiectul de lege RCA, conducerea ASF a ignorat 80% din propunerile convenite cu transportatorii in actualul proiect de lege RCA transmis de catre Parlament anul aceasta.

In forma actuala, proiectul de lege RCA nu solutioneaza cea mai importanta problema care a generat protestele transportatorilor si a condus la demararea discutiilor cu Autoritatea de Supraveghere Financiara – respectiv stabilirea unui sistem de control al tarifelor de prima RCA, pe elemente de cost fundamentate, general acceptate de asiguratori, asigurati si ASF.

UNTRR respinge noul proiect de lege RCA deoarece nu conduce la o reducere a preturilor pe segmentul RCA, fiind redactat doar in interesul companiilor de asigurari. UNTRR sustine urmatoarele masuri pentru reducerea primei RCA: cresterea gradului de cuprindere in asigurarea RCA, reducerea fraudei pe segmentul RCA si elaborarea unui ghid de vatamari corporale.




Lasă un răspuns

Privacy Policy Settings