Cresterea accizei – gaura neagra pentru industria transporturilor terestre de marfuri si calatori

Guvernul Romaniei ramane imun la solicitarile patronatelor din transporturi si refuza sa dialogheze cu acestia in contextul cresterii accizelor la carburanti. Cu toate ca in plenul Consiliului Economic si Social, patronatele, societatea civila si sindicatele s-au opus in unanimitate proiectului de modificare a codului fiscal, din declaratiile publice referitoare la asumarea din partea guvernului a cresterii accizelor, se contureaza o noua etapa neagra pentru transporturile romanesti.

MB
In nenumarate randuri Federatia Operatorilor Romani de Transport a atras atentia asupra faptului ca orice eurocent diferenta in costul operational, influenteaza direct competitivitatea companiilor romanesti din transporturile terestre mutand totodata consumul de carburant in afara Romaniei, bugetul de stat pierzand astfel din doua cauze  sume importante. Consumatorii „captivi”, ce nu pot alimenta decat in tara, sunt in imposibilitatea de a transfera aceste cresteri (cca. 1000 euru/10 to carburant) in tarifele prestate. Practic pentru un camion, o singura alimentare reprezinta un efort financiar suplimentar de 450 ron.

In contrast total cu aceasta situatie, Spania, tara membra a UE ofera transportatorilor ce alimenteaza pe teritoriul acesteia posibilitatea de a redobandii un procent semnificativ din acciza incasata de stat printr-o schema simpla si eficienta care regleaza competitivitatea si concurenta loiala eliminand evaziunea fiscala sau afacerile ilicite cu carburanti.
Pe acest model, F.O.R.T. a propus in ultimii ani returnarea unei parti din acciza catre transportatori, acestia avand obligatia, pentru a incasa  banii de la stat, sa declare numarul de km efectuati si documentele ce atesta alimentarile en-gros sau in retele.
F.O.R.T mizeaza pe dialog chiar si inainte de publicarea in MO a modificarilor aduse accizei si solicita in mod public Primului Ministru o intrevedere pe aceasta tema.

Fenomenul activitatilor ilicite din transporturi este in evolutie si afecteaza grav atat bugetul de stat cat si afacerile legale. Solutii exista la indemana institutiilor statului, iar F.O.R.T. este gata sa le prezinte actualului Prim Ministru, intelegand situatia bugetara delicata in care se afla tara noastra.

In lipsa dialogului constructiv si la presiunea absolut fireasca a firmelor de transport, probabil doar prin ample manifestari publice se pot rezolva aceste situatii iar F.O.R.T. este oricand gata sa reinceapa actiunile de protest in toata tara dupa modelul celor organizate in 2016 din cauza tarifelor RCA.

In cazul mentinerii pozitiei guvernului, cel mai probabil in urmatoarele zile vom asista la blocaje reale in alimentarile cu carburanti pe fondul alimentarilor in mare crestere in vederea acumularii unor stocuri la preturi actuale.
SURSA: F.O.R.T.




Lasă un răspuns

Privacy Policy Settings