Cum functioneaza TSM. Sistemul national maghiar de masurare a masei pe osie

TSM este un sistem de măsurare complex tip rețea care permite măsurarea masei pe osie a vehiculelor și care determină masa totală a acestora fără a fi necesară oprirea vehiculului, permițând astfel filtrarea autocamioanelor supraîncărcate și aplicarea de amenzi.

Până în prezent, autocamioanele supraîncărcate care încălcau regulamentele au fost identificate aleatoriu prin direcționarea acestora din traficul rutier și măsurarea masei la locație. Pe de altă parte, sistemul TSM permite măsurarea masei brute a vehiculului prin cele 107 stații de măsurare instalate în 89 de puncte de măsurare cu ajutorul senzorilor integrați în betonul șoselei care pot măsura masa pe osie a vehiculelor în mișcare care trec peste stația de măsurare.

Datorită acestei metode noi, acoperirea de inspecție s-a îmbunătățit de la 2 procente la peste 50 de procente. Se preconizează că implementarea TSM-ului va reduce riscul și severitatea accidentelor care implică autocamioane, va încetini ritmul degradării drumurilor și va îmbunătăți semnificativ competitivitatea societăților de transport care respectă regulile.

CUM FUNCȚIONEAZĂ?

Sistemul TSM este integrat în elementele existente ale sistemului pentru implementarea taxelor de drum (sistemul UD). Măsurile de control din sistemul de taxe de drum UD sunt combinate cu senzori integrați în betonul drumului la puncte de măsurare (senzori WIM – Weigh In Motion), care pot determina masa pe osie în timp ce vehiculele sunt în mișcare. Sistemul determină masa brută a vehiculului pe baza măsurătorilor.

Mai mult, un sistem de control al autorității centrale este în funcțiune, care primește datele măsurate la puncte de măsurare de la Sistemul de taxă de drum UD. Acest sistem IT central stabilește dacă masa brută și masa pe osii a unui vehicul dat este în conformitate cu regulamentele pe baza comparației numărului de înmatriculare, datelor de măsurare și informațiilor care provin din diverse sisteme tehnice (masa brută maximă admisă a vehiculului, masa pe osie, dacă se aplică o excepție sau dacă există aprobarea managerului de drum). Sistemul de control al autorității centrale poate fi accesat de personalul de control de la locație folosind dispozitive IT.

Dacă, pe baza datelor înregistrate, sistemul semnalează o supraîncărcare care încalcă regulile, procesul de amendare poate avea loc în două feluri:

impunerea unei amenzi pe baza unui control de prefiltrare și la locație,
amendare pe baza responsabilității obiective

La trecerea peste punctele de măsurare, senzorii WIM integrați în betonul drumului și unitatea de evaluare determină masa pe osie și masa brută a vehiculului, camerele instalate la punctele de măsurare înregistrează imagini ale vehiculului, iar apoi, folosind aceste date, sistemul identifică numărul de înmatriculare, țara de origine a vehiculului, numărului de osii și categoria vehiculului.

Vehiculele sunt selectate pentru controale la locație pe baza rezultatelor măsurătorii. Vehiculele pentru care sistemul detectează un exces de masă brută sau de masă pe osie pot fi direcționate în afara traficului de către agentul rutier iar, folosind măsurătoarea la locație, se poate determina dacă vehiculul este în conformitate cu regulile de circulație sau dacă trebuie aplicată o amendă.

Sistemul utilizează date de măsurare certificate pentru a determina dacă vehiculul este în conformitate cu cerințele stabilite în regulamente sau dacă este supraîncărcat.

Dacă, după direcționarea vehiculului în afara traficului și efectuarea măsurătorii, se stabilește o încălcare severă, șoferul trebuie să remedieze condiția supraîncărcată a vehiculului.

Dacă vehiculul respectiv este direcționat în afara traficului pentru controlul pe locație, amenda va fi impusă pe baza datelor de măsurare certificate din sistemul TSM. Dacă se găsește o încălcare severă, șoferul trebuie să remedieze condiția supraîncărcată a vehiculului.

Dacă vehiculul respectiv nu este oprit, operatorul vehiculului va primi decizia privind impunerea amenzii prin e-mail.

Un mare avantaj al sistemului constă în faptul că autocamioanele care transportă încărcături în conformitate cu regulile nu vor trebui să își întrerupă transportul, deoarece nu vor fi direcționate pentru măsurarea masei la locație.

TSM a fost în funcțiune cu funcția de prefiltrare încă din 31 martie 2017. Acum, autocamioanele supraîncărcate nu sunt selectate din trafic de către agenții rutieri în mod aleatoriu.

Ramura sistemului care funcționează pe baza principiului responsabilității obiective a fost lansată în data de 19 septembrie 2017, care are posibilitatea de a amenda fără a opri vehiculul. TSM efectuează măsurători automate, însă până în data de 31 mai 2018, acesta nu va trimite o decizie privind impunerea amenzii, ci doar un avertisment către operatori. DE LA 1 IUNIE SISTEMUL OPEREAZA POTRIVIT PREVEDERILOR.

SURSA: ARTRI




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings