Daimler Truck atinge următoarul obiectiv pe drumul către transportul durabil, cu motoare pe bază de hidrogen. De anul trecut, un prototip cu motor pe hidrogen, Mercedes-Benz GenH2 Truck a fost supus unor teste intensive – atât pe pista de testare proprie, cât și pe drumurile publice. Daimler Truck pune acum în funcțiune un alt prototip pentru a testa utilizarea hidrogenului lichid.
Un prototip de stație de alimentare nou instalat la centrul de dezvoltare și testare din Wörth permite realimentarea cu hidrogen lichid. Recent, Daimler Truck a sărbătorit prima realimentare de succes cu hidrogen lichid (LH2) a camionului împreună cu Air Liquide. În timpul procesului de realimentare, hidrogenul lichid criogenic la minus 253 de grade Celsius este umplut în două rezervoare de 40 kg montate pe ambele părți ale șasiului. Datorită izolației deosebit de bune a rezervoarelor vehiculului, hidrogenul poate fi menținut la temperatură un timp suficient de lung fără răcire activă. Daimler Truck preferă hidrogenul lichid în dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen. În această stare agregată, purtătorul de energie are o densitate de energie semnificativ mai mare în raport cu volumul, comparativ cu hidrogenul gazos. Ca rezultat, poate fi transportat mai mult hidrogen, care mărește semnificativ autonomia și permite performanțe comparabile ale vehiculului cu cele ale unui camion diesel convențional. Obiectivul de dezvoltare al camionului GenH2 gata de serie este o autonomie de până la 1.000 de kilometri și mai mult. Acest lucru face camionul să fie potrivit pentru aplicații flexibile și solicitante, în special în segmentul important al transporturilor grele pe distanțe lungi. Începerea producției de serie pentru camioanele pe bază de hidrogen este planificată pentru a doua jumătate a deceniului.
Daca vorbim de infrastructura pentru stațiile de alimentare cu hidrogen de-a lungul unor rute importante de transport din Europa, Daimler Truck plănuiește să colaboreze cu companiile Shell, BP și TotalEnergies. Daimler Truck este, de asemenea, acționar la operatorul stației de alimentare cu hidrogen H2 MOBILITY Deutschland. În plus, Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies și Grupul Volvo s-au angajat să colaboreze pentru a contribui la crearea condițiilor pentru lansarea pe piața de masă a camioanelor cu hidrogen în Europa, ca parte a H2Accelerate (H2A) grup de interese.