SCHENKER AG („DB SCHENKER”) a integrat două FUSO eCanter în flota sa din Finlanda la începutul anului și operează zilnic camioane electrice de 7,5 tone, într-una dintre cele mai reci regiuni din Europa.
În Kuusamo, în extremul nord-est al Finlandei, zăpada are adesea câțiva metri între octombrie și aprilie, iar temperaturile de până la -30 de grade nu sunt neobișnuite. Pornind de la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo, eCanter efectuează livrări de ultimul kilometru aici de la începutul anului. Vehiculul este în prezent unul dintre camioanele electrice cele mai nordice de la Daimler Truck în operațiunile clienților. Un alt eCanter este desfășurat în Oulu, la aproximativ 200 km sud-vest de Kuusamo.
DB SCHENKER a luat decizia conștientă de a implementa primele două vehicule ale modelului actual eCanter în aceste două locații. Raino Mourujärvi, șeful zonei terminale la DB SCHENKER Finlanda de Nord, este responsabil pentru toate clădirile, vehiculele și personalul pentru transportul terestru din nordul Finlandei: „Mi-am dorit foarte mult să folosim eCanter aici și să respingem preconcepția că nu poți. faceți orice cu un camion electric în aceste condiții meteorologice.”
Până acum, eCanter a demonstrat pe deplin acest lucru. Sami Määtä, Manager de terminal la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo și, de asemenea, șofer al eCanter, a parcurs deja peste 1.200 km cu eCanter în ultimele săptămâni, făcând livrări către clienți. „Mașina pornește impecabil în fiecare zi. Cu temperaturile scăzute care predomină iarna, oamenii din Kuusamo sunt obișnuiți din când în când cu lucruri diferite față de vehiculele diesel.” Un alt avantaj clar pentru Sami Määttä este încărcarea direct în interiorul clădirii: în timp ce eCanter-ul își încarcă bateriile, angajatul DB SCHENKER plănuiește rutele pentru ziua respectivă sau poate încărca marfă în alte vehicule. Timpii de așteptare în timpul procesului de realimentare la o stație de alimentare sunt complet eliminați.
Datorită precondiționării electrice, vehiculul poate fi adus la temperatura ideală de funcționare înainte de a fi pus în funcțiune. Acest lucru este plăcut pentru șofer – mai ales în iarna finlandeză – dar servește și la creșterea autonomiei și a duratei de viață a bateriei. Șoferul Sami Määttä s-a obișnuit cu gama eCanter, care este limitată din punct de vedere tehnic la temperaturi extrem de scăzute: „Nu am fost niciodată blocat cu bateria goală. Îmi planific rutele și pe cele ale celorlalte vehicule ale noastre în consecință.” Dar, desigur, această planificare va deveni mai ușoară atunci când vehiculul are o autonomie mai mare în lunile mai calde.DB SCHENKER așteaptă cu nerăbdare lunile următoare și ar dori să câștige mai multă experiență cu vehiculul pe parcursul anului.
Pentru Harald Knaapinen, Head of Land Transport Finland la DB SCHENKER, utilizarea FUSO eCanter este, de asemenea, parte a strategiei: „Împreună cu clienții noștri, vrem să jucăm un rol de pionierat în logistica durabilă în Finlanda. Pentru a reduce emisiile de CO2 , o astfel de investiție în transportul electric este esențială pentru noi. În Finlanda, transportul de colete reprezintă o mare parte din traficul de preluare și livrare. Actualul eCanter este vehiculul ideal pentru această aplicație. Și desfășurarea celor două vehicule în nordul Finlanda, cu condițiile sale meteorologice extreme, este o oportunitate unică pentru noi, practic un test suprem.”
DB SCHENKER are mulți ani de experiență cu eCanter de la FUSO
DB SCHENKER a fost unul dintre primii clienți eCanter din Europa și a introdus predecesorul actualului model eCanter în flotele sale din Germania, Franța și alte țări europene în urmă cu câțiva ani, începând cu Berlin în 2018. Astăzi, 52 FUSO eCanter (modelul actual). și predecesorul său) operează pentru DB SCHENKER în Europa.
Florian Schulz, Head of Sales & Customer Services Fuso Europe, apreciază buna cooperare cu clientul DB SCHENKER: „Feedback-ul pe care l-am primit cu privire la eCanter de la DB SCHENKER în ultimii ani este extrem de valoros pentru noi. Am încorporat feedback-ul direct în dezvoltarea eCanterului nostru Next Generation. Suntem încântați că DB SCHENKER folosește acum și noul model în rețeaua sa de flote din Europa.”
Actualul eCanter cu gama sa largă de variante a făcut vehiculul și mai atractiv pentru DB SCHENKER. Ampatamentul mai mare și sarcina utilă mai mare posibilă a modelului de 7,49 tone, precum și gama mai mare își dovedesc deja valoarea în utilizare, așa cum arată vehiculele din Kuusamo și Oulu.
eMobilitate versatilă cu posibilități infinite de aplicare: FUSO eCanter
Pentru a satisface și mai bine cerințele clienților, FUSO a făcut mai multe modificări la Next Generation eCanter. În timp ce camionul electric anterior era disponibil doar ca un de 7,49 tone cu un ampatament de 3.400 de milimetri, clienții au acum posibilitatea de a alege între șase ampatamente, variind de la 2.500 la 4.750 de milimetri și o greutate brută a vehiculului de 4,25 până la 8,55 de tone. Sarcina utilă a șasiului este de până la 5 tone. Next Generation eCanter este alimentat fie de un motor electric de 110 kW (variante cu o greutate brută a vehiculului de 4,25 și 6 tone) fie de 129 kW (variante cu o greutate totală a vehiculului de 7,49 și 8,55 tone) cu o linie de propulsie optimizată și 430 Nm de cuplu; viteza maximă este de 89 km/h (guvernată).
În funcție de ampatament, sunt disponibile trei pachete de baterii diferite: S, M și L. Bateriile folosesc tehnologia celulelor cu fosfat de fier litiu (LFP). Acestea se caracterizează în primul rând printr-o durată lungă de viață și o energie mai utilizată. Pachetul de baterii din varianta S are o capacitate nominală de 41 kWh și permite o autonomie de până la 70 de kilometri. În varianta M, capacitatea nominală este de 83 kWh, iar autonomia este de până la 140 de kilometri. Varianta L, cel mai puternic pachet, oferă o capacitate nominală de 124 kWh și o autonomie de până la 200 de kilometri. Aceasta este mult mai mare decât distanța parcursă de obicei pe zi în traficul de distribuție ușoară. Raza de acțiune poate fi mărită și mai mult prin recuperare, ceea ce minimizează și pauzele de încărcare.
În ceea ce privește încărcarea bateriei, Next Generation eCanter este compatibil cu toate tensiunile principale de pe piețele majore. Unitatea de încărcare acceptă încărcarea atât cu curent alternativ (AC) cât și cu curent continuu (DC). Standardul de încărcare este Combined Charging System CCS, iar încărcarea este posibilă până la 104 kW. Încărcarea rapidă DC de la 20 la 80% din capacitate este posibilă în aproximativ 24 (S), 26 (M) și 39 de minute (L), în funcție de acumulator (până la 70 kW pentru bateria S și până la 104 kW pentru M). și baterie L). Încărcarea AC (11 și 22 kW) durează între patru și șase ore, în funcție de acumulatorul.