Deutsche Bahn a semnat un contract cadru pentru aproximativ 940 de autobuze cu MAN Truck & Bus, ca parte a modernizării flotei sale. Primele autobuze urbane și interurbane vor fi livrate în 2023, iar dacă toate opțiunile vor fi activate, livrările se vor întinde pe următorii patru ani.
Încă o dată, MAN a câștigat o licitație organizată de Deutsche Bahn. În total, aproximativ 940 de autobuze vor fi livrate până în 2026, dacă toate prevederile contractului vor fi utilizate. Comanda include autobuze urbane MAN Lion’s City în toate versiunile de lungime și autobuze interurbane MAN Lion’s Intercity LE. În cazul versiunilor urbane, Deutsche Bahn se bazează pe o gamă largă de sisteme de propulsie: diesel, CNG și pachete EfficientHybrid.
Cu aproximativ 420 de milioane de pasageri în 2021, Deutsche Bahn este cel mai mare furnizor de servicii de transport cu autobuzul din Germania. DB Regio operează peste 10.000 de autobuze în aproape 300 de districte și orașe independente. Acordarea acestui contract este concentrat, printre altele, pe costurile pe întregul ciclu de viață, și prin urmare pe vehicule cu un consum mic de carburant. Noile autobuze mai vor fi utilizate în toată Germania în viitor. De asemenea, MAN Truck & Bus este unul dintre cei doi furnizori de autobuze electrice pentru Deutsche Bahn.
”Acest acord cadru cu Deutsche Bahn pentru un număr atât de mare de autobuze confirmă că autobuzele noastre urbane și interurbane, precum și serviciile noastre, sunt foarte convingătoare în practică”, spune Christoph Huber, președintele Consiliului Executiv al MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.
Gama MAN Lion’s City impresionează cu numeroase detalii tehnice, atât la exterior, cât și la interior. Limbajul de design multiplu premiat al autobuzelor MAN se încadrează perfect în mediul urban, cu o concentrare clară pe eficiență, confort și ergonomie.
O mare parte dintre autobuzele din această comandă vor fi echipate cu sisteme MAN EfficientHybrid. Tehnologia reduce impactul de mediu în trei feluri: consumul de carburant este redus prin stocarea energiei de frânare, mai puține emisii prin oprirea completă a motorului termic în stații și de asemenea nivelul de zgomot este considerabil redus. Principala componentă a tehnologiei MAN EfficientHybrid este un motor electric robust, fără uzură și care nu necesită întreținere, care este instalat între motorul termic și cutia de viteze. În perioadele de coborâre sau frânare, arborele cotit lucrează ca un generator (alternator), iar la pornirile de pe loc ca demaror.
Cu autobuzele CNG din seria MAN Lion’s City, emisiile poluante sunt de asemenea semnificativ reduse. Deosebit de prietenos cu mediul este modelul articulat MAN Lion’s City G, care poate fi alimentat și cu biometan, oferind o reducere substanțială a emisiilor de CO2. Funcționarea este de asemenea mai puțin zgomotoasă decât în cazul autobuzelor diesel.
Modelul MAN Lion’s Intercity LE, introdus anul trecut, setează noi standarde în segmentul autobuzelor cu intrare joasă, precum și un cost total de proprietate minimal. Cel mai nou model de autobuz MAN impresionează de asemenea cu aspectul modern și progresiv. Proporția mare de suprafețe vitrate și plafonul panoramic oferă suficientă lumină naturală, iar construcția ușoară îi conferă eficiență.
Conceptul modern de iluminare al lui MAN Lion’s Intercity LE, cu lumină directă caldă LED, crează de asemenea o ambianță plăcută, primitoare și contemporană în compartimentul pasagerilor.
”Suntem extrem de încântați că parteneriatul nostru de lungă durată cu Deutsche Bahn poate continua. Este deosebit de plăcut că noul nostru model MAN Lion’s Intercity LE a fost atât de bine primit de piață la doar câteva luni de la lansare și a câștigat puncte direct în licitația organizată de DB”, a adăugat Frank Krämer, șef de Vânzări Autobuze în cadrul MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.