Euro 7 aduce costuri suplimentare de până la 12.000 euro pe camion

Standardul Euro 7 duce la o înăsprire a valorilor limită pentru oxizi de azot. Acest lucru creează o stare de spirit mixtă în rândul producătorilor de camioane – și în ceea ce privește costurile suplimentare.

Diverse organisme UE au convenit asupra unor noi reguli standard pentru Euro 7 în decembrie anul trecut. Reguli mai stricte privind emisiile de oxid de azot se vor aplica autobuzelor și camioanelor în viitor. În viitor, în laborator vor fi permise maxim 200 de miligrame per kilowatt oră de oxizi de azot și 260 de miligrame pe drum. Noile cerințe includ, de asemenea, noi tehnici de monitorizare la bord, luarea în considerare a dimensiunilor mai mici ale particulelor din gazele de eșapament de la 23 de nanometri anteriori la 10 nanometri. Acest lucru are scopul de a obține o calitate semnificativ mai bună a aerului.

În viitor, vor exista și specificații pentru performanța minimă a bateriilor de propulsie pentru vehiculele comerciale ușoare. În consecință, performanța camionetelor trebuie să fie încă de 75 la sută după cinci ani sau 100.000 de kilometri parcurși și de 67 la sută după opt ani sau 160.000 de kilometri parcurși. Când vine vorba de cerințele minime pentru baterii, totuși, trebuie făcută o distincție între utilizarea în mașini și vehicule comerciale ușoare, precum și în camioane.Aici se folosesc baterii pentru vehicule grele (HDV). Valorile trebuie încă definite pentru HDV. Acest lucru este în prezent discutat la nivelul UNECE (Comisia Economică pentru Europa).

Standardul Euro 7 va fi obligatoriu pentru vehiculele comerciale grele și autobuze de la jumătatea anului 2028, iar pentru mașini și vehicule comerciale ușoare de la sfârșitul anului 2026.

Investiții mari

După cum arată un sondaj realizat de trans aktuell în rândul producătorilor de camioane, securitatea planificării până la „sfârșitul deceniului” este deosebit de apreciată, dar există și critici. Luați Daimler Truck, de exemplu: legea obligă industria să investească miliarde de euro în noi tehnologii de posttratare a motoarelor și a gazelor de evacuare. Din perspectiva companiei, aceste fonduri ar fi putut fi folosite direct și pentru tehnologii fără emisii care evită complet emisiile de CO2 și poluanți. În plus, purtătorul de cuvânt al Daimler Truck subliniază și riscul unei slăbiri a industriei auto europene. Pentru că: „Trebuie făcute investiții mari într-o tehnologie care va juca un rol în scădere în viitor, mai ales în Europa”, a spus purtătorul de cuvânt al trans aktuell.

Efort mare de dezvoltare

Potrivit unui studiu al firmei de consultanță Frontier Economics susținut de Daimler Truck, costurile suplimentare se ridică la aproximativ 12.000 de euro pe vehicul. MAN salută, de asemenea, claritatea creată acum de acord. La fel ca Daimler Truck, producătorul de camioane din München mai subliniază că regulamentul Euro 7 în forma sa finală va avea ca rezultat un nivel ridicat de efort de ezvoltare. Compania nu dorește să dea o evaluare în acest moment cu privire la modul în care acest lucru va afecta în cele din urmă producția și, prin urmare, prețul de vânzare.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings