Un raport al TransportIntelligence arată că lipsa șoferilor de camioane este o problemă comună pe continent și în special în partea sa centrală. Căutarea se îndreaptă tot mai mult spre est.
În cercetările sale, TransportIntelligence vorbește de lipsa conducătorilor de vehicule comerciale, o problemă care se înrăutățește, deoarece locurile nu sunt ocupate de tineri care doresc să efectueze acest loc de muncă. Potrivit companiei de cercetare, 150 000 de șoferi de camioane lipsesc în prezent în întreaga Europă, iar cele mai multe (egale cu 127 500 de locuri) sunt concentrate în cele șase țări. Marea Britanie este cea în care situația este cea mai gravă, cu 52 mii de posturi vacante, urmate de Germania, cu 45 de mii (un număr care ar putea crește cu până la 30 mii de locuri pe an în următorii ani din cauza pensionărilor).
Potrivit Asociației Germane de Transport DSLV, de fapt, în următorul deceniu se vor pensiona o treime din conducătorii auto ce lucrează la ora actuală, în timp ce doar două mii de oameni obțin licențele de transport în fiecare an.
Scandinavia suferă de lipsa de conducătorilor auto, Suedia (5000 de posturi vacante), urmate de Norvegia (3000 de locuri) și Danemarca (2500 de locuri). In aceste conditii căutarea de personal se mută în est, dar și țările din Europa de Est numai au resurse de personal calificat. Orizontul se îndreaptă către Ucraina și chiar către imigranți din Filipine ce sunt în creștere.
Datorită lipsei de șoferi, multe camioane sunt trase pe dreapta, ceea ce pentru transportatori reprezinta o problema majoră.