Având în vedere creşterea anuală puternică din industria transporturilor, fiecare jucător de pe piaţă se confruntă zilnic cu provocări din ce în ce mai mari, şi cele care suferă cel mai mult sunt, în primul rând, întreprinderile mici.
1) Firmele ar trebui, în primul rând, să prospecteze bine piaţa, să analizeze cu atenţie toate intrările şi ieşirile posibile şi să dezvolte un plan de afaceri strategic precis, care să îi ajute să pornească cu încredere de sine spre un viitor stabil şi profitabil.
2) Bineînţeles, firma ar trebui să fie bine informată în privinţa preţurilor şi ar trebui să ştie să le calculeze înainte de a intra pe piaţă. Dacă firma îşi repartizează fondurile în mod inteligent încă de la început, evită riscul ca, în timp, să le copleşească cheltuielile.
3) Amortizările sunt cele mai costisitoare pentru firmele de transport. Şi din acest motiv starea autovehiculelor reprezintă prioritatea numărul unu. Întreţinerea preventivă regulată este mult mai ieftină şi mult mai eficientă decât reparaţiile în ultimul moment.
4)Planificarea eficientă a rutei poate reduce semnificativ costul oricărei companii de transport, indiferent de mărimea acesteia. Sistemele telematice progresive, cu ghidare şi planificare a unei rute optime, cu informaţii privind consumul de carburanţi şi taxele de drum, nu numai că vor reduce costurile de transport, dar vor spori şi eficienţa şi vor îmbunătăţi serviciile oferite clienţilor.
5) Aşa cum se spune adesea – modificările mici pot aduce profituri mari. De aceea, firmele de transport nu ar trebui să subestimeze avantajele bursei de transport, optimizării încărcăturii şi combinării mărfurilor de transportat şi nu ar trebui să vă feriţi de aceste oportunităţi.
6) Aşa cum am menţionat deja – profiturile mici aduc profituri mari. Din acest motiv, firmele de transport ar trebui să caute oportunităţi de economisire şi să profite de posibilităţile de reducere a impozitelor dacă au un volum suficient de facturi.
7) Un alt aspect demn de menţionat este asigurarea. O societate de asigurări aleasă în mod rezonabil, care oferă un preţ accesibil şi vă satisface toate nevoile, vă poate face viaţa mai uşoară şi reduce în mod semnificativ costurile.
8) Şi nu în ultimul rând, depinde dacă alegeţi o soluţie de plată potrivită şi convenabilă, ceea ce reprezintă aproape jumătatea succesului în afacerile din domeniul transportului, deoarece, astfel, puteţi economisi bani la carburanţi şi taxele de drum. De exemplu, Eurowag le oferă clienţilor accesul complet la toate reducerile posibile din întreaga Europă. Carburanţii reprezintă al doilea cel mai mare cost (după amortizări) pentru companiile de transport şi cea mică diferenţă de preţ poate duce, în cele din urmă, la economii mari.
SURSA: EUROWAG