FOMCO GPS – Folosirea sistemelor de monitorizare prin GPS pentru motivarea șoferilor

Principala utilitate a sistemelor de monitorizare prin GPS este cu siguranță aceea de a oferi controlul flotei pe care managerii de flote sau proprietarii acestora o conduc. Evident, asta se traduce în reducerea costurilor cu achiziția de combustibil, prin GPS e-camion 300x250reducerea consumurilor de carburant (eliminarea sustrategrilor neautorizate și reducerea efectivă a consumurilor prin optimizarea rutelor și a stilului de condus). Însă oricâtă infuzie de tehnologie am aduce în activitatea unei flote auto, oricâte sisteme de monitorizare prin GPS, de control avansat al combustibilului și altele am implementa, câtă vreme vehiculele sunt conduse de oameni, factorul uman nu va putea fi complet eliminat niciodată. Iar oamenii, spre deosebire de aparate, sisteme și ansamble mecanice sau digitale, au nevoie de motivare pentru a putea da randament la adevăratul potențial. Ne-am gândit să trecem în revistă așadar câteva modalități prin care putem utiliza un sistem de monitorizare prin GPS implemntat la nivel de întreagă flotă pentru a face asta.

 

Cheia – dorința omului de a fi pe primul loc

 

Încă de la primele jocuri ale copilăriei, ne dorim să fim primii. Să fim cei mai buni la orice joc banal, fie el de natură fizică sau intelectuală. Apoi ne dorim să performăm bine la școală și țintim la note mari, medii mari și premii. Mai apoi în carieră ne dorim să evoluăm, să fim avansați pe un post mai bun, să obținem un venit mai mare etc. Suntem mereu într-o competiție pentru că asta este natura umană, deci este firesc să fie așa. Asta ne motivează să facem mai multe, mai bine. Și atunci cum ar fi dacă managerul flotei ar reuși să se folosească de aceste porniri umane? Cum ar fi să folosești dorința de autodepășire și depășire a colegilor și să o canalizezi spre o competiție benefică, colegială, prietenească, menită să eficientizeze activitatea flotei? Competiția ar putea avea premii mai puțin costisitoare pentru companie: începând de la o diplomă de recunoaștere a meritelor, la carduri cadou, poate o zi liberă pentru câștigător, până la produse promoționale de la departamentul de marketing al companiei sau bonusuri salariale etc. – soluții cu siguranță se pot găsi. Dar pentru ce anume să alocăm aceste resurse și care să fie competiția, pentru ce să concureze șoferii?

 

Concursuri pentru șoferi

 

Ca să organizăm o competiție și ea să fie cât mai atractivă, trebuie ca toți șoferii să poată concura relativ ușor, fără prea mari eforturi, iar apoi doar spiritul lor de competiție să decidă cine sunt câștigătorii. Iată mai jos câteva sugestii și posibile competiții:

  • Cele mai puține ore petrecute cu motorul la relanti, în staționare.
  • Cei mai mulți kilometri parcurși.
  • Cel mai mic consum mediu de carburant.
  • Cele mai multe curse realizate într-un anumit interval de timp.
  • Cele mai puține plângeri de la clienți înregistrate pe numele șoferului.
  • Cele mai puține sancțiuni primite în trafic din cauza abaterilor de la Codul Rutier.

Ce au în comun aceste concursuri? Toate vor duce la eficientizarea activității flotei, atât din punct de vedere economic, cât și din punctul de vedere al clienților pentru care flota lucrează. Pentru a face lucrurile și mai interesante, și mai atrenante pentru șoferii dvs., competițiile pot avea caracter lunar, tematica poate fi rotită sau reluată ori de câte ori doriți, în funcție și de rezultatele obținute sau de feedback-ul pe care-l primiți. Dar asta e cea mai mică problemă. Cea mai mare provocare e cum măsurăm toate aceste lucruri pentru a desemna corect câștigătorii? Ne putem baza doar pe experiență și informațiile primite de la șoferi, adică tocmai cei care concurează? Evident că nu.

 

Cum decidem câștigătorii?

 

Pentru ca o competiție de acest fel să prindă, să fie de succes, adică șoferii să fie motivați să intre în ea într-un număr cât mai mare și să-și dorească să câștige trebuie ca, pe lângă premiul de la final, să avem și un sistem de măsurare a performanțelor pe care toată lumea să-l agreeze și să aibă încredere în obiectivitatea lui. Pentru asta, factorul uman trebuie minimizat. Așadar avem nevoie de măsurători clare, precise, adunate centralizat. Ajungem astfel inevitabil la utilizarea sistemelor de monitorizare prin GPS.

Implementând pe fiecare din vehiculele companiei un sistem de monitorizare prin GPS se obțin informații și se pot genera automat rapoarte cu privire la:

  • Viteze medii de deplasare.
  • Consumurile de carburant.
  • Numărul de kilometrii parcurși și rutele urmate.
  • Numărul de ore petrecute cu motorul pornit.
  • Evidența curselor de serviciu și cele în interes privat (opțional).
  • Monitorizarea identității șoferilor care sunt în fiecare moment pe fiecare din mașini.

Toate aceste informații se colectează de către sistemele de monitorizare prin GPS și se arhivează, fără ca dvs. ca manager de flotă să trebuiască să faceți ceva în plus. La final de lună sau ori de câte ori doriți, puteți să generați rapoarte cu care mai apoi foarte ușor să puteți întocmi clasamente intermediare sau finale și, în cele din urmă, să stabiliți câștigătorii. Și asta fără să vă pierdeți timpul colectând informații sau calculând situații.

Iată așadar că puteți folosii sistemele de monitorizare prin GPS nu doar ca să corectați anumite lucruri din activitatea flotei dvs. de vehicule. Puteți folosi informațiile și rapoartele furnizate de sistemele de monitorizare prin GPS și pentru măsuri proactive, prin care optimizați inclusiv activitatea șoferilor, pe care altfel poate v-ar fi mai greu să-i convingeți să fie mai eficienți în activitatea de zi cu zi. Dumneavoastră ce alte competiții ați mai vedea posibile? Sau ce alte metode de motivare a șoferilor folosiți?

 

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings