Filiala germană a furnizorului de servicii logistice GLS a prezentat primele rezultate ale unui test practic cu Hyundai Xcient Fuel Cell, un camion de distribuție alimentat cu hidrogen.
Xcient Fuel Cell are o capacitate a rezervorului de 31 de kilograme de hidrogen, ceea ce îi permite să parcurgă până la 380 de kilometri per rezervor. Pot fi transportate până la 1.300 de pachete pe călătorie. Vehiculul este alimentat la benzinăriile publice din Wesseling și Frechen. În colaborare cu compania parteneră GLS Recht Logistik și compania de închiriere Hylane, camionul este utilizat pe ruta principală și pentru ridicarea pachetelor de la clienți. Vehiculul a parcurs acum peste 8.500 de kilometri și a transportat aproape 50.000 de pachete cu emisii zero.
Managerul regional Gero Liebig subliniază, de asemenea, că experiența dobândită la nivel local este valoroasă pentru întreaga rețea GLS. El enumeră avantajele și dezavantajele Hyundai: „Camionul cu hidrogen este foarte silențios în utilizare, făcând întotdeauna posibile livrările de noapte, chiar și în zonele dens populate. Coordonarea perfectă a direcției și suspensiei asigură o experiență de condus plăcută, care are un efect pozitiv asupra stresului și sănătății șoferului.”
Cu toate acestea, din cauza procesului de realimentare (de până la 15 minute) și a disponibilității încă limitate a instalațiilor de realimentare, Liebig subliniază că este nevoie de mai multă planificare în practica zilnică. El subliniază, de asemenea, lipsa de experiență pe termen lung cu tehnologia hidrogenului.
În timp ce camionul cu hidrogen este încă folosit în Renania de Nord-Westfalia, rutele ar trebui extinse în toată Germania în viitorul apropiat.