Goodyear FUELMAX versus KMAX – A Win Win Situation

Compania franceza de logistica Transports Bertin face economii folosind anvelopele de camion Goodyear.

Transports Bertin este o companie internationala de logistica si transport cu sediul central in Franta, care se concentreaza pe obtinerea celui mai bun nivel al investitiei returnate din echipamentele pe care le foloseste. Anvelopele pe care le monteaza pe camioane, nu fac exceptie. Pentru a afla care dintre anvelopele de camion de la Goodyear, FUELMAX sau KMAX, ofera cel mai scazut Cost de Utilizare pentru operatiunile sale, Transports Bertin a derulat un test comparativ folosind doua camioane echipate cu cele mai recente generatii de anvelope de camion de la Goodyear[1]. Rezultatele au aratat clar ca atat anvelopele de camion Goodyear FUELMAX pentru un consum de carburant eficient, cat si anvelopele KMAX pentru kilometraj sporit genereaza deopotriva economii impresionante pentru flote.

Goodyear_Bertin_Test_Results_1

 

Transports Bertin, ca multe alte companii de transport, opereaza cu vehiculele sale in diferite conditii, unele dintre acestea avand aplicatii de transport pe distanta lunga, in timp ce altele sunt implicate in operatiuni regionale. Aceasta combinatie de anvelope operationale fac dificila alegerea intre linia Goodyear FUELMAX, care este optimizata pentru un consum de carburant eficient in cazul operatiunilor de transport pe distanta lunga, si linia KMAX pentru operatiuni regionale unde kilomerajul este un aspect mult mai important.

Testele au fost derulate in doua perioade de cate trei luni fiecare si s-a folosit telemetria si inregistrarea datelor prin intermediul acesteia. Rezultatele in termeni de consum au fost clar in favoarea gamei FUELMAX. Linia FUELMAX a dus la o economie de 28,84 litri/100 kilometri, iar anvelopele KMAX au avut ca rezultat o economie de 29,78 litri/100 kilometri.

Testul de comparare a kilometrajului a aratat ca totalul kilomerajului estimat pentru combinatia FUELMAX a variat intre 175.000 de kilometri pentru anvelopele de remorca si 245.000 de kilometri pentru anvelopele pentru axa de directie. In cazul anvelopelor KMAX, aceste rezultate au variat intre 191.000 de kilometri in cazul anvelopelor pentru remorca si 276.000 de kilometri in cazul anvelopelor pentru axa de tractiune. Deloc suprinzator, in termeni de costuri, rezultatele au aratat ca anvelopele KMAX au oferit mai multe beneficii decat anvelopele FUELMAX in materie de kilometraj, dar in cazul consumului de carburant s-a constatat reversul.

Exprimat in termeni financiari si bazat pe kilometrajul anual de 100.000 de kilometri, testele au aratat ca anvelopele KMAX ofera o economie anuala per vehicul de 430 de euro in termeni de kilometraj iar anvelopa FUELMAX asigura o economie de 750 de euro per vehicul per an[2] in termeni de consum de carburant. Rezultatul testului realizat in conditii reale este o dovada clara ca anvelopa pentru eficienta consumului de carburant FUELMAX de la Goodyear si anvelopa KMAX pentru kilometraj sporit genereaza ambele economii pentru flote, ajutandu-le astfel sa reduca Costul Total de Utilizare.

Ambele capete tractoare utilizate au fost Mercedes Benz Actros MP4 4×2 cu remorci cu trei axe, echipate cu sisteme de telematica Entruck. Combinatia de anvelope de camion FUELMAX cuprinde anvelopele pentru axa de directie 315/70R22.5 FUELMAX S, anvelopa pentru axa de tractiune 315/70R22.5 FUELMAX D si anvelopa pentru remorca 385/55R22.5 FUELMAX T. Combinatia de anvelope de camion KMAX cuprinde anvelopa pentru axa de directie 315/70R22.5 KMAX S, anvelopa pentru axa de tractiune 315/70R22.5 KMAX D si anvelopele de remorca 385/55R22.5 KMAX T.

Dupa prima perioada de trei luni, combinatiile de anvelope cu jante au fost mutate de pe un camion pe altul, iar camioanele au rulat inca trei luni de zile. Apoi au fost comparate rezultatele. Desi rutele pe care au rulat camioanele nu au fost identice, ele au fost totusi asemanatoare in multe privinte. Informatiile inregistrate privind carburantul utilizat au fost masurate si calculate astfel incat sa fie eliminate discrepante cum ar fi carburantul consumat in timp ce camionul a stat pe loc sau consumat in timpul manevrelor, precum si alte anomalii precum profilul conducatorului auto si scaderea in diametru a anvelopei. Distantele pe care s-a mers in cele doua perioade de cate trei luni au fost extrem de asemanatoare, fiind intre 29.048 si 37.849 de kilometri.

[1] Testele Bertin au fost facute cu doua Actros MP4 cu remorci cu 3-axe, ce au acoperit aproximativ 30000 de kilometri din iunie 2014 pana in septembrie 2015.

[2] Calculele realizate au fost facute in baza unui cost al carburantului de €0,80 per litru.




Lasă un răspuns

Privacy Policy Settings