Goodyear Tire & Rubber Co. raportează rezultate record pentru primul trimestru al anului 2016
“Suntem extrem de încântați de performanța puternică pe care am avut-o în primul trimestru al anului,” a spus Richard J. Kramer, președinte și CEO. “Cererea pentru mărcile noastre premium, produse cu valoare adăugată ridicată, este robustă, iar mixul nostru de produs continuă să fie din ce în ce mai bogat, ducând la extinderea marjei de câștig,” a adăugat acesta. Marginea pe segmentul operațional în primul trimestru al anului, de 11,4 procente, a fost în creștere față de cele 9,6 procente înregistrate cu un an în urmă.
“Rezultatele noastre reflectă abilitatea noastră de a executa cu succes strategia pe care am adoptat-o,” a spus Kramer. “Vom continua să ne concentrăm pe o creștere profitabilă pe segmentele de piață unde inovația, mărcile și capacitatea operațională excelentă de care dispunem furnizează un avantaj competitiv.”
Vânzările Goodyear pe primul trimestru al anului 2016 au fost de 3,7 miliarde de dolari, în scădere față de cele 4,0 miliarde de dolari de anul trecut, în mare măsură din cauza tranzacțiilor la un curs de schimb nefavorabil, de 141 milioane de dolari, și de deconsolidarea subsidiarei companiei în Venezuela.
Volumele de unități de anvelope au totalizat 41,5 milioane de dolari, cu 2 procente mai mult față de 2015, ca urmare a creșterii din regiunea Asia Pacific, în special în Japonia și China. Volumele de anvelope pentru înlocuire au fost în creștere cu 2 procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală au crescut și ele cu 2 procente. Excluzând impactul deconsolidării din Venezuela, volumele de unități de anvelope au crescut cu 3 procente.
Compania a raportat în 2016 un venit pe segmentul operațional record pentru primul trimestru, de 419 milioane de dolari, în creștere față de cei 388 milioane de dolari obținuți anul trecut. Creșterea a fost rezultatul unui raport favorabil preț/mix la materiile prime și al impactului volumului mai mare de anvelope. Aceste îmbunătățiri au fost compensate parțial de deconsolidarea subsidiarei din Venezuela și a cheltuielilor generale și administrative mai mari. Venitul pe segmentul operațional, din care se exclude Venezuela, a fost de 366 milioane de dolari în același trimestru al anului trecut.
Venitul net al Goodyear din primul trimestru al anului 2016 a fost de 184 milioane de dolari (68 de cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi, venitul net ajustat a fost de 195 de milioane de dolari (72 de cenți per acțiune). Sumele per acțiune au fost aproximate.
Venitul net al Goodyear din primul trimestru al anului 2015 a fost de 224 milioane de dolari (82 cenți per acțiune). Venitul net include un câștig non-cash, obținut o singură dată de 155 milioane de dolari (99 milioane de dolari după calculul taxelor și impozitelor) pentru recunoșterea veniturilor ce revin companiei după terminarea unui litigiu și încheierea unui acord de licență cu subsidiara anterioară a companiei, Engineered Products. Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 148 milioane de dolari (54 de cenți per acțiune). Sumele per acțiune au fost aproximate.