Camionul cu propulsie pe bază de hidrogen MAN hTGX a câștigat premiul Truck Innovation Award 2025. Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus, a acceptat prestigiosul premiu în timpul conferinței de presă. Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus va fi primul producător european de camioane care va lansa o serie limitată cu propulsie pe bază de hidrogen.
„Suntem deosebit de încântați să primim premiul din partea juriului IToY. Camionul MAN hTGX cu propulsie pe bază de hidrogen reprezintă o extindere utilă a vehiculelor noastre electrice cu baterii, completând astfel portofoliul nostru de produse cu emisii zero pentru piețele speciale și aplicațiile de mare tonaj. Fiind clasificat ca ‘vehicul cu emisii zero’, hTGX aduce o contribuție importantă la decarbonizarea transportului rutier de mărfuri,” explică Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus.
Este a treia oară când MAN Truck & Bus câștigă premiul Truck Innovation Award. Recent, în 2024, producătorul de vehicule comerciale a primit premiul pentru proiectele sale de cercetare și dezvoltare în domeniul conducerii autonome pentru proiectele ANITA și ATLAS-L4. În 2019, vehiculul automatizat de protecție a șantierelor AFAS a câștigat mult râvnitul premiu al industriei încă din primul său an.
În timpul unui test rutier în Saalfelden, Austria, jurnaliștii IToY au lăudat performanțele și manevrabilitatea asemănătoare unui motor diesel ale camionului MAN hTGX, realizate datorită motorului pe hidrogen MAN H4576, cu șase cilindri în linie și o capacitate de 16,8 litri. Juriul a apreciat, de asemenea, capabilitatea de zero emisii ale camionului de mare tonaj, autonomia de aproximativ 600 de kilometri, posibilă datorită rezervorului de hidrogen de 56 de kilograme, cu o presiune de 700 de bari, precum și sistemul simplificat de tratare a gazelor de eșapament.
Seria limitată, planificată inițial cu aproximativ 200 de unități, va fi livrată clienților din Germania, Țările de Jos, Norvegia, Islanda și țări selectate din afara Europei încă din 2025. MAN hTGX oferă o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero, pentru aplicații speciale, cum ar fi transportul de mărfuri grele – precum în construcții, în transportul de cisterne sau transportul de lemn. hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă la camioanele electrice cu baterii pentru utilizarea în zone fără infrastructură de încărcare adecvată sau pentru piețele unde hidrogenul este deja disponibil în cantități suficiente.
MAN hTGX va fi disponibil în configurații de axe 6×2 și 6×4, permițând o sarcină utilă mare și o autonomie maximă de până la 600 de kilometri. Motorul cu propulsie pe bază DE hidrogen H45 se bazează pe unitatea diesel D38 și va fi produs în fabrica de motoare și baterii din Nürnberg.