Mercedes-Benz Trucks va sărbători începerea producției de serie a lui eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an la uzina Mercedes-Benz din Wörth. eActros 600 a fost recent selectat drept „Camionul internațional al anului 2025” la IAA-Transportation din Hanovra. Primele vehicule client eActros 600 vor fi fabricate și înmatriculate înainte de sfârșitul anului 2024. Componentele cheie de la fabricile Mercedes-Benz din Gaggenau și Kassel vor fi instalate în fiecare vehicul.
Uzina Mercedes-Benz din Gaggenau, specializată în transmisii pentru vehicule utilitare grele, se dezvoltă în prezent într-un centru de expertiză pentru componentele de propulsie electrică. Din 2021, piese cheie pentru e-axle (o unitate care combină axa, motorul și transmisia și reprezintă grupul de propulsie electric) ale eActros 300/400 pentru transport de distribuție și eEconic au fost fabricate la Gaggenau. Același lucru se va aplica și componentelor centrale ale noii generații de osie electrică care va alimenta eActros 600.
Uzina Mercedes-Benz din Kassel, centrul global de excelență pentru osii convenționale și sisteme de acționare electrică, asamblează noua generație de axă electrică pentru eActros 600. Axa spate acționată electric a fost reproiectată special pentru transportul pe distanțe lungi. . Dispune de o serie de inovații tehnice pentru performanță și eficiență mai ridicate.
O nouă linie de asamblare a fost construită în fabrică în acest scop, inclusiv stații de testare și inspecție pentru caracteristicile funcționale și legate de siguranță. La fel ca și pentru puntea electrică, care este utilizată în prezent în eActros 300/400 și eEconic și care este deja fabricată în Kassel, „principiul pieselor comune” se aplică și noii generații. Aceasta înseamnă că axa caroseriei, precum și capătul roții și componentele de frână provin din axa convențională, pe care fabrica Kassel o produce de peste două decenii. Componentele sunt produse într-o manieră foarte flexibilă pe linia de asamblare, astfel încât instalația poate varia între osii convenționale și electrice în funcție de situația comenzii.
Noua generație a axei E constă din arcul osiei și un sistem de antrenare electric care cuprinde motoare electrice, precum și componentele de transmisie și de înaltă tensiune.