Un studiu realizat de Automotive Aftermarket Intelligence arată că în ultimul deceniu Italia a pierdut aproape o treime din companiile de transport rutier și 135 de mii de șoferi.
Automotive Aftermarket Intelligence a analizat tendința înregistrărilor vehiculelor de marfă în Uniunea Europeană din 2008 până în 2017, indicând o scădere în toate clasele de greutate. Pentru Italia, aceasta înseamnă o pierdere de 13,3 miliarde de euro pentru vânzările pierdute de vehicule noi și 105 milioane de euro pentru taxa de transcriere provincială. Dar problema italiană nu se referă numai la vânzările de vehicule, ci și la companii și ocuparea forței de muncă.
Din 2008 până în 2017, de fapt, în Italia există o pierdere de 34.448 companii de transport,egală cu 27% din total, cu o reducere totală a flotei circulante de peste 3,5 tone de 134,025 unități (-22%). Mai puține vehicule înseamnă mai mai puțini șoferi, iar în această perioadă numărul lor a scăzut cu 135 de mii. Dintre acestea, majoritatea (110 mii) au fost proprietari sau angajați ai companiilor și 25 mii de șoferi de flote cu mai mult de șase vehicule.