Angajații din sectorul transporturilor care nu pot prezenta dovezi valide ale unei vaccinări complete, recuperării sau unui test Covid negativ, vor avea o problemă de la jumătatea lunii octombrie.
Odată cu publicarea în „Gazzetta Ufficiale”, noul decret legislativ intra in vigoare incepând cu 15 octombrie 2021, „Green Pass” va fi obligatoriu și pentru transportul și logistica italiană din motive de sănătate și siguranță la locul de muncă.
Angajații din sectorul transporturilor și logisticii care nu pot prezenta dovezi valide ale unei vaccinări complete, recuperării sau unui test Covid negativ care nu depășește 48 de ore au atunci o problemă. Deoarece decretul prevede că zilele lucrătoare ne lucrate vor fi considerate drept „absente nemotivate” – și asta până la prezentarea dovezilor solicitate. În orice caz, cei afectați își vor păstra locurile de muncă fără urmărire disciplinară, dar nu vor primi salariul în timpul absenței lor nejustificate . Pe de altă parte, companiile care continuă să angajeze personal fără „Green Pass” vor fi sancționate și vor primi amenzi cuprinse între 600 și 1500 de euro.
Companiile cu mai puțin de 15 angajați pot suspenda angajații fără permisul verde după a cincea zi de absență și îi pot înlocui temporar (până la zece zile, pot fi prelungite o singură dată pentru alte zece zile) cu alt personal.
Asociatiile transportatorilor italieni vor mai multe informații despre măsura în care se aplică reglementarea pentru transportul internațional și transporturile de cabotaj pe teritoriul italian. Ministerul Infrastructurii și Mobilității Durabile (fost Ministerul Transporturilor) încă nu a clarificat acest lucru .
Între timp, pe rețelele de socializare au fost înființate grupuri de protest care se pronunță clar împotriva obligației de a furniza dovezi pentru șoferii de camioane. În aceste zile, unele dintre grupurile de protest solicită șoferilor să-și exprime nemulțumirea utilizând lumini de avertizare si sa ruleze cu maximum 30 de kilometri pe oră pe autostrăzile italiene.
„Green Pass” – obligatoriu și în curând si în Austria?
Între timp, asociația de transport Conftrasporto cere ca obligația „Green Pass” să fie aplicată și șoferilor de camioane austrieci, cu condiția ca aceasta să nu fie suspendată. Deoarece Austria obstrucționează în mod repetat libera circulație a mărfurilor din Italia. Prin urmare, șoferilor de camioane din Austria care doreau să meargă în Italia fără „Green Pass” ar trebui să li se împiedice să-și continue traseul. Dacă cei responsabili nu sunt de acord, asociația continuă să spună că problema va fi dusă la Bruxelles.
Cerința „Green Pass” pentru sectorul de transport și logistică italian este inițial limitată în timp și ar trebui să se încheie și la sfârșitul situației de urgență pe 31 decembrie 2021.