La 2 februarie 2022 va intra în vigoare în întreaga Uniune Europeană Directiva 1057/2020 privind detașarea șoferilor de vehicule comerciale, care modifică prevederile actualei Directive 1006/22/CE. Concret, în transportul rutier internațional care implică operațiuni de cabotaj, firma care le efectuează trebuie să înregistreze fiecare cursa pe o platformă telematică specifică. În această etapă există excepții pentru transportul bilateral și de tranzit și pentru vehiculele echipate cu tahograf „inteligent”.
Această „declarație de detașare” se va face online pe o platformă multilingvă, care este încă în curs de dezvoltare la nivel comunitar în cadrul Sistemului de informații privind piața internă și se va fi gratuita. Fiecare companie va trebui să creeze un cont care va fi folosit pentru a înregistra traseul. În faza de înregistrare, va fi necesară introducerea datelor referitoare la autorizația de transport rutier, vehicul (înmatriculare, inclusiv cea a remorcii), la șofer (nume, permis și informații din contractul de muncă), si datele de incepere/terminare a cursei cat și numele managerului de transport. În cazul neînregistrării, există penalități.
Declarațiile de detașare vor acoperi o perioadă de maximum șase luni și pot fi modificate, anulate și eventual reînnoite. Platforma vă va permite și să imprimați declarația făcută, pentru a putea fi inmanată șoferului. Pentru a permite verificările, în cabină, trebuie să existe o copie fizică sau digitală a înregistrării efectuate. De asemenea, ar trebui să includă, atunci când e cazul, respectivele condiții de muncă și de încadrare în muncă stabilite prin convenții colective care sunt general aplicabile tuturor întreprinderilor asemănătoare din zona geografică în cauză. Informațiile relevante ar trebui să acopere, în special, elementele constitutive ale remunerației devenite obligatorii prin instrumentele menționate. În conformitate cu Directiva 2014/67/UE, ar trebui să se urmărească implicarea partenerilor sociali.
Mai multe informatii gasiti AICI