Noua generație de camioane MAN, cu șasiuri adaptabile pentru utilizări diverse, este potrivită și pentru automacaralele cu sarcină mare. Pentru a face față celor mai intense solicitări, noua axă față are o capacitate de încărcare de 10 tone.
Cererea pentru camioane cu automacarale cu sarcină mare este în creștere și acum macaralele montate pe un șasiu de camion pot rezolva o mare parte din sarcinile pentru care în trecut era utilizată o macara clasică. Avantajul este că un camion cu automacara este mai compact și poate fi mutat rapid între locațiile unde este nevoie de acesta și, deasemenea, se montează și se demontează mult mai ușor.
MAN echipează modelele din gamele TGS și TGX, cu trei și patru axe, cu soluții adaptate pentru construcții, iar pentru o eficiență și mai mare oferă acum și o variantă cu o axă față cu o capacitate de încărcare de 10 tone, față de nouă tone până acum. Acest lucru mărește sarcina de încărcare pentru suprastructura macaralei și crește spațiul de lucru pentru macaralele cu braț lung. În acest fel crește gama de macarale care poate fi utilizată, dar și sarcina la care lucrează acestea.
O macara (precum cea din fotografii) vine cu o capacitate de ridicare de 10 tone. Montată și extinsă la maximum, macaraua poate ajunge la o înălțime de aproximativ 29 de metri. În aceste condiții mai poate ridica până la 650 de kilograme, adică echivalentul a 13 saci de ciment.
Comparativ, o macara comparabilă montată pe un model MAN TGX cu axa față standard de 9 tone ar putea ajunge la o înălțime maximă de 25 de metri, ceea ce înseamnă etajul 9 al unui bloc, față de etajul 10 cât este posibil cu noua versiune a axului față. În vechea configurație macaraua ar fi putut ridica doar 8 saci și jumătate de ciment, adică 420 de kilograme, până la înălțimea maximă.
Exemple de utilizare în construcții și alte domenii
De exemplu, atunci când cadrul pentru structura acoperișului urmează să fie livrat și instalat pe un șantier, se folosesc macarale cu sarcină de încărcare mare. De cele mai multe ori, o alee îngustă și un spațiu de instalare mic împiedică poziționarea optimă a vehiculului, iar capacitatea de încărcare utilizabilă și întinderea macaralei sunt limitate, mai ales atunci când se lucrează în partea din față, peste cabina vehiculului. Un ax față cu o capacitate de încărcare de 10 tone, permite utilizarea unor macarale cu o sarcină și rază de acțiune mai mari, ceea ce în cazul ridicării unui acoperiș este extrem de important.
Un ax față cu o capacitate mare de încărcare este foarte important și pentru alte segmente industriale. Pe vehiculele de deszăpezire se poate monta un plug mai mare sau o suflantă de zăpadă mult mai puternică.
De asemenea, o basculantă pe un model MAN TGS cu patru axe, folosită pentru transportul de materiale de construcții sau de resurse minerale în mine, are o capacitate de încărcare mult mai mare dacă este echipată cu noul ax față.
În unele țări, Țările de Jos de exemplu, se calculează sarcina maximă a vehiculului cumulând suma sarcinilor pe fiecare osie. Astfel, o basculantă cu patru axe cu două axe față de 10 tone are o încărcătură utilă suplimentară cu două tone, ceea ce reprezintă clar un avantaj atunci când vine vorba de volumele transportate.
Șasiuri adaptate pentru fiecare industrie pe modelele MAN TGS și TGX
Noua axă frontală, cu amortizoare pe foi de arc, cu sarcina de 10 tone este disponibilă în variantele de șasiu 6×4 și 8×4 pentru modelele din gama MAN TGS și MAN TGX pentru toate versiunile de cabină. Varietatea de opțiuni este disponibilă pentru versiunile de șasiu cu înălțime normală și medie.
MAN optimizează șasiurile pentru a le adapta nevoilor individuale ale fiecărui client. Astfel, în funcție de cerințele clienților și cerințele tehnice ale producătorului macaralei, se poate monta un cadrul suplimentar cu o grosime de 9,5 milimetri și se mai pot face inserții suplimentare cu plăci metalice în cadru pentru a crește rigiditatea și capacitatea de încărcare.
Montarea suporturilor laterale pentru o funcționare sigură a macaralei ocupă spațiu pe cadru. Dacă este necesar, sistemul de evacuare, rezervoarele de combustibil și AdBlue, rezervoarele de aer comprimat sau cutiile pentru baterii pot fi montate în altă parte încă din fabrică. În cadrul departamentului MAN Individual se pot face o serie de alte conversii și ajustări pentru ca vehiculul să corespundă în final tuturor nevoilor utilizatorului final.
În plus, clientul are o singură persoană de contact în cadrul MAN, fără a fi nevoit să discute și cu producătorul macaralei sau carosier, iar în final primește un vehicul certificat MAN cu o garanție completă.