MAN și ABB E-mobility pregătesc transportul electric pe distanțe lungi

La fostul aeroport Berlin Tempelhof, în prezența ministrului federal al Transporturilor din Germania, Dr. Volker Wissing, MAN Truck & Bus a organizat pentru prima dată o demonstrație în public cu un prototip apropiat de producția de serie al viitorului său camion electric.

O caracteristică specială a vehiculului comercial electric revoluționar, care va fi lansat pe piață în 2024, este capacitatea sa de a folosi viitoare tehnologie megawatt de încărcare a bateriilor. ABB E-mobility, un furnizor de top global de soluții de încărcare pentru vehicule electrice, vrea să aducă tehnologia de încărcare megawatt la maturitate de piață în următorii trei ani. MAN și ABB E-mobility accelerează astfel spre următoarea fază a electromobilității: capacitatea transportului greu de a atinge autonomii operaționale zilnice între 600 și 800 km. Mai mult, cu anagajmentul lor clar spre electromobilitate, cele două companii semnalizează că industria este pregătită să meargă mai departe, iar legiuitorii trebuie să stabilească un cadru de acțiuni pentru transportul rutier cu zero emisii.

”Trebuie să decarbonizăm transportul rutier de marfă pentru a ne atinge obiectivele de mediu. Pentru a obține acest lucru, ne concentrăm în primul rând pe creșterea pieței de vehicule comerciale prietenoase cu mediul și pe dezvoltarea infrastructurii necesare de încărcare. Proiectul pe care îl susținem, pentru stații de încărcare de înaltă performanță pe A2, ne aduce învățăminte importante. Acum este important să aducem rapid mai multe camioane electrice pe șosea. Parteneriatul dintre MAN și ABB arată că suntem pe drumul cel bun”, a spus ministrul german al Transporturilor, Dr. Volker Wissing.

În timp ce ministrul a condus camionul electric MAN, Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, a accentuat că ”accelerarea extinderii infrastructurii de încărcare este singurul mod de a obține evoluția transportului și îndeplinirea obiectivelor de mediu”. El a subliniat și de ce MAN se bazează pe sistemele de propulsie electrice cu baterii pentru viitorul fără carbon al transportului comercial: costurile de operare reduse și cea mai bună amprentă energetică totală. ”Ca parte a Grupului Traton, noi participăm deja într-un joint venture cu alți parteneri industriali pentru a dezvolta și opera o rețea publică de stații de încărcare de înaltă performanță, cu cel puțin 1.700 de puncte alimentate cu electricitate verde în Europa”, a adăugat Vlaskamp.

Pentru a permite parcurgerea unor distanțe zilnice cuprinse între 600 și 800 de kilometri, camionul electric MAN, care va fi lansat în 2024, este echipat deja cu tehnologia necesară pentru viitoarele sisteme de încărcare megawatt.

”Sistemul de încărcare megawatt va necesita o nouă tehnologie de putere, la peste 1.000 de volți, așa că siguranța sistemului electric și fiabilitatea sunt esențiale. ABB E-mobility este furnizorul ideal pentru a rezolva astfel de provocări, deoarece putem accelera semnificativ cercetarea și dezvoltarea, pe baza tehnologiilor noastre existente. Ambiția noastră este de a aduce această tehnologie pe piață în trei ani. În trecut, aceste faze de dezvoltare durau adesea mult mai mult timp”, a spus Frank Mühlon, CEO al ABB E-mobility.

Un standard obligatoriu și uniform este de asemenea crucial pentru introducerea tehnologiei de încărcare megawatt. În Germania, peste 20 de parteneri din industrie și cercetare, inclusiv MAN și ABB, lucrează la un proiect cu fonduri guvernamentale pentru încărcarea de înaltă performanță (cunoscut ca ”HoLa”), primul din lume pentru tehnologia megawatt. Câte două puncte de încărcare de înaltă performanță sunt construite la patru locații de pe autostrada federală A2. Proiectul este menit ca bază pentru extinderea infrastructurii la nivel național.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings