MAN va lansa o serie limitata de camioane cu hidrogen

Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus va fi primul producător european de camioane care va lansa o serie limitată cu un motor cu ardere pe hidrogen. Aproximativ 200 de unități urmează să fie livrată clienților din Germania, Țările de Jos, Norvegia, Islanda și țări selectate din afara Europei încă din 2025. „MAN hTGX”, așa cum se va numi vehiculul, oferă o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero pentru aplicații speciale, de exemplu pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi lucrările de construcții, transportul cu cisterne sau transportul de cherestea. hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă ecologică la camioanele electrice cu baterii pentru utilizarea în zone fără infrastructură de încărcare suficientă sau pentru piețele în care este deja disponibil suficient hidrogen. MAN va preda clienților camionul său electric cu baterie pentru prima dată în 2024 și îl va extinde din 2025. MAN este lider de piață pentru autobuzele electrice urbane din Europa din 2023.

„Continuăm să ne concentrăm pe vehiculele electrice cu baterie pentru decarbonizarea transportului rutier de marfă. Acestea au în prezent avantaje clare față de alte concepte de propulsie în ceea ce privește eficiența energetică și costurile de exploatare și energie. Totuși, camioanele alimentate cu motoare cu ardere cu hidrogen sunt un plus util pentru aplicații și piețe speciale. Anticipăm că vom putea deservi cel mai bine marea majoritate a aplicațiilor de transport ale clienților noștri cu camioane alimentate cu baterii. Pentru aplicații speciale, arderea hidrogenului sau, în viitor, tehnologia cu celule de combustibil este un supliment adecvat. Motorul cu ardere cu hidrogen H45 se bazează pe motorul diesel D38 dovedit și este produs la uzina de motoare și baterii din Nürnberg.Utilizarea tehnologiei familiare ne permite să intrăm pe piață într-un stadiu incipient și oferă astfel un impuls decisiv pentru rampa- cu hTGX, am adăugat acum un produs atractiv portofoliului nostru cu emisii zero”, spune Friedrich Baumann, membru al Comitetului executiv al MAN Truck & Bus și responsabil pentru vânzări și soluții pentru clienți.

Acționarea cu hidrogen este potrivită în special pentru sarcini speciale de transport care necesită o configurație specială a osiilor sau unde nu există spațiu pentru baterie pe sasiu din cauza necesității de a efectua lucrări de caroserie. MAN hTGX oferă sarcini utile mari și intervale maxime de până la 600 de kilometri în variantele de axe 6×2 și 6×4 oferite inițial. Motorul cu ardere cu hidrogen H45 folosit are o putere de 383 kW sau 520 CP și un cuplu de 2500 Nm la 900-1300 rpm. Injectarea directă a hidrogenului în motor asigură livrarea de putere deosebit de rapidă. Cu hidrogen comprimat la 700 bar (CG H2) și o capacitate a rezervorului de 56 kg, vehiculul poate fi alimentat în mai puțin de 15 minute. Cu mai puțin de 1 g CO2/tkm, MAN hTGX va îndeplini criteriile ca „vehicul cu emisii zero” conform noii legislații UE privind CO2.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings