Marea Britanie se luptă cu consecințele lipsei de șoferi și, prin urmare, dorește să extindă cabotajul.
În lupta împotriva lipsei flagrante de șoferi de camioane, guvernul britanic dorește să relaxeze regulile de lucru pentru lucrătorii străini și să extindă cabotajul. Expeditorii de mărfuri străini din Marea Britanie vor putea, în viitor, să ridice și să descarce mărfurile în termen de două săptămâni, așa cum a anunțat vineri, 15 octombrie, ministrul transporturilor Grant Shapps. „Este vorba de aproximativ 1.000 de șoferi suplimentari de camioane pe drumuri, dar nu trebuie să eliberăm vize pentru a face acest lucru”, a declarat Shapps pentru Sky News. Până în prezent, sunt permise doar două opriri interne pe săptămână.
Atât asociația britanică a expeditorilor de mărfuri RHA, cât și sindicatul european FNV au reacționat indignat. Managerul RHA, Rod McKenzie, a numit ideea populistă. „Guvernul vrea să salveze Crăciunul și vrea să fie văzut ca un economisitor de Crăciun”, a declarat McKenzie pentru BBC Radio 4. Dar în schimb, antreprenorii britanici ar fi slăbiți. „Nu vrem ca, cabotajul să ne saboteze industria”, a spus McKenzie.
Edwin Atema de la FNV, care reprezintă șoferii de camioane din UE, a declarat că, „ridicarea regulilor de cabotaj nu va ajuta, ci va turna doar mai mult combustibil în focul unei industrii care este deja sfasiată”, a spus Atema. Potrivit RHA, în Marea Britanie există un deficit de aproximativ 100.000 de șoferi de camioane.