Lansat în premieră mondială la Salonul de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA) în septembrie, eCitaro aduce o notă de prospeţime oraşului Hamburg. Mercedes-Benz a livrat primul model de autobuz de serie cu sistem de propulsie complet electric către compania de transport public Hochbahn AG din Hamburg. Acesta este primul dintr-o comandă de 20 de autobuze eCitaro.
Till Oberwörder: „Mercedes-Benz eCitaro revoluționează electromobilitatea.”
Till Oberwörder a livrat primul autobuz Mercedes-Benz eCitaro către Henrik Falk, Preşedinte al consiliului de adiministraţie al companiei de transport public Hamburger Hochbahn AG, în prezenţa lui Dr. Peter Tschentscher, primar al oraşului Hamburg.
„Compania de transport public a oraşului Hamburg, Hochbahn AG, se numără printre pionierii recunoscuți pentru sistemele alternative de propulsie folosite pentru transportul în comun. Odată cu eCitaro, am dezvoltat un concept de autobuz urban bine gândit și sofisticat, care aduce un aport considerabil în promovarea electromobilității în orașe. Ne bucurăm să livrăm astăzi primul vehicul din producția de serie.”
Autobuzul eCitaro livrat companiei de transport public din Hamburg este primul autovehicul dintr-o comandă de 20 de autobuze eCitaro – cea mai mare comandă de autobuze cu sisteme de propulsie integral electrice a unui furnizor german de servicii de transport public. Anterior achiziţiei, Hochbahn AG a testat mai multe concepte de autobuze urbane cu sisteme de propulsie electrice, timp de mai mulți ani. Începând cu anul 2020, compania de transport public a oraşului Hamburg intenționează să achiziționeze doar autobuze cu emisii zero. În momentul de față, compania operează 1000 de autobuze pe 111 rute.
Un autobuz adaptat pentru viitorul transportului în comun
Mercedes-Benz eCitaro este primul autobuz complet electric dezvoltat și produs în Germania. Silențios și fără emisii, eCitaro reprezintă un pas important în reducerea emisiilor, mai ales în orașe şi în alte zone rezidenţiale. Impresionează prin tehnologia inovatoare, în special prin sistemul unic de gestionare al climatizării, esențial pentru autobuzele electrice. Acesta reduce consumul de energie, prelungind astfel durata de operare.
Bateriile modulare au o capacitate de până la 243 kWh, răcite la o temperatură optimă pentru eCitaro, ceea ce duce la încărcare maximă, o capacitate ridicată de utilizare și un ciclu de viață prelungit.. Acestea alimentează două motoare electrice dispuse la butucii roților.
Designul elegant al eCitaro reprezintă încă un motiv pentru care acesta se distinge în comparaţie cu alte autobuze. Modelul cu trei uși livrat către compania de transport pulic din Hamburg dispune de o gamă largă de echipamente, având faruri LED, iluminat ambiental cu LED în compartimentul pentru pasageri, un sistem de avertizare pentru închiderea ușilor cu o bandă luminoasă cu LED-uri, un sistem automat de control al climatizării separat pentru compartimentul de pasageri și pentru habitaclu și Electronic Stability Program (ESP)
Ajuns la a doua generație, având peste 50.000 de unităţi vândute, Mercedes-Benz Citaro este folosit în toate orașele din lume. Autobuzul este disponibil în variantele: Citaro, Citaro Hybrid, Citaro NGT (cu motor pe gaz natural comprimat), fiind acum disponibil şi în varianta 100% electrică.
Un parteneriat pe termen lung între Hamburg și Daimler AG
În anul 2017, orașul Hamburg și Daimler AG au încheiat un parteneriat pe termen lung pentru promovarea mobilităţii urbane. Jörg Lamparter, Director General al Serviciilor de Mobilitate Daimler a declarat: „Parteneriatul nostru cu orașul Hamburg are scopul de a extinde electromobilitatea și de a promova soluții de mobilitate inovatoare. De exemplu, vom electrifica treptat flota car2go, iar cooperarea pe tema mobilităţii va fi intensificată prin intermediul platformei de servicii moovel.”
Fostul primar al oraşului Hamburg, Olaf Scholz, și Klaus Entenmann, Președinte al Consiliului de Management a Daimler Financial Services au semnat un memorandum pentru cooperarea în diferite domenii până în anul 2020.