Mercedes-Benz GenH2 pe bază de hidrogen și Mercedes-Benz eActros 300 electric își demonstrează capacitățile in Alpi

Camioanele neutre în CO2 de la Daimler Truck au finalizat cu succes tururi demonstrative până la o altitudine de 1.560 de metri în inima peisajului alpin al Tirolului. Au fost implementate două variante prototip ale camionului Mercedes-Benz GenH2 cu o pile de combustie pe bază de hidrogen și un cap tractor Mercedes-Benz eActros 300 electric cu baterii, la nivel de producție, pentru transportul de distribuție. 

Mit Batterie und Wasserstoff auf Alpentour – CO2-neutrale Lkw von Daimler Truck zeigen ihr Können Touring the alps with battery and hydrogen – CO2-neutral trucks from Daimler Truck demonstrate their capabilities

Dr. Dalibor Dudic, Head of Vehicle Projects Mercedes-Benz Trucks, Daimler Truck: „Sistemele de propulsie bazate pe hidrogen și baterii sunt esențiale pentru asigurarea unui transport complet fără emisii în viitor. În transportul de distribuție, eActros cu baterii electrice este deja folosit de către mulți clienți din toată Europa. Cu eActros LongHaul, suntem pe calea producției de serie pentru transport planificat pe distanțe lungi. În a doua jumătate a deceniului, va urma versiunea de serie a camionului nostru GenH2 cu celulă de combustibil pentru cazuri de utilizare deosebit de provocatoare. Am arătat aici, în Tirol, că ambele tehnologii de propulsie pot funcționa complet fiabil și eficient.”

Camioane cu celule de combustibil: hidrogen posibil în două stări agregate

Daimler Truck a trimis două variante prototip ale camionului său Mercedes-Benz GenH2 în Tirol. Timp de câteva zile, varianta alimentată cu hidrogen lichid a parcurs un traseu de 70 de km între Innsbruck și Pasul Brenner. Cu aproximativ 2,5 milioane de tranzitari de camioane pe an, Pasul Brenner este una dintre principalele artere ale transportului european de mărfuri. Combinația vehicul/remorcă a fost încărcată la o greutate brută combinată de 40 de tone. În același timp, un alt prototip al Camionului GenH2, alimentat cu hidrogen gazos, a acoperit un traseu de 40 km între Innsbruck și satul Axamer Lizum situat la o altitudine de 1.560 m deasupra nivelului mării. 

În dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen, Daimler Truck preferă hidrogenul lichid. În această stare agregată, purtătorul de energie are o densitate de energie semnificativ mai mare în raport cu volumul, comparativ cu hidrogenul gazos. Ca rezultat, poate fi transportat mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia și permite performanțe comparabile ale vehiculului cu cele ale unui camion diesel convențional. Obiectivul de dezvoltare al camionului GenH2 gata de serie este o autonomie de până la 1.000 de kilometri și mai mult. Acest il face să fie potrivit pentru aplicații deosebit de flexibile și solicitante, în special în segmentul important al transportului greu pe distanțe lungi. Începerea producției de serie pentru camioanele pe bază de hidrogen este planificată pentru a doua jumătate a deceniului.

Varianta eActros 300 a finalizat teste de implementare regulate și practice în și în jurul Innsbruck. Vehiculul este compatibil cu toate semiremorcile europene comune, ținând cont de lungimea totală maximă permisă a combinației tractor/remorcă. Tractorul electric cu semiremorcă se bazează pe aceeași tehnologie ca și eActros 300/400. Trei baterii, fiecare cu o capacitate instalată a bateriei de 112 kWh, permit o autonomie de până la 220 km cu o singură încărcare a bateriei. Tractorul eActros 300 poate fi încărcat cu până la 160 kW: Cele trei baterii au nevoie de puțin mai mult de o oră pentru a fi încărcate de la 20 la 80 la sută la o stație de încărcare rapidă DC standard cu un curent de încărcare de 400 A. Ca parte a unei serii de teste, camionul electric a negociat deja cu succes trecerea Arlberg din Austria anul trecut. Unele secțiuni ale testelor au fost efectuate la o altitudine de peste 1.800 de metri deasupra nivelului mării. Producția de serie a camionului cu semiremorcă este programată să înceapă în toamna acestui an.

Baterie electrică în transportul pe distanțe lungi: începe producția de serie eActros LongHaul în 2024

eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare și este de așteptat să atingă maturitatea în serie în 2024. Bateriile utilizate în eActros LongHaul utilizează tehnologia celulelor litiu-fier fosfat (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată lungă de viață. Bateriile producției eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings