Mercedes-Benz Trucks a actualizat acum MirrorCam pentru prima dată: cu a doua generație, disponibilă pentru Actros și Arocs, precum și pentru seria eActros din aprilie 2022, Mercedes-Benz Trucks a evoluat detalii importante ale sistemului, câștigând mai multe premii pentru inovație. „Discuțiile intense cu clienții noștri și experiențele lor din operațiunile de zi cu zi au constituit bazele pentru ca noi să facem ajustări suplimentare la parametrii tehnici individuali, generând astfel o valoare adăugată și mai mare, în special în ceea ce privește afișajul și siguranța”, spune prof. Uwe Baake, director de dezvoltare de produs la Mercedes-Benz Trucks.
Mai puțin este mai mult: brațele mai scurte ale camerei sunt benefice
Exteriorul celei de-a doua generații MirrorCam iese în evidență deoarece brațele camerei de pe ambele părți au fost scurtate cu zece centimetri. Acest lucru se aplică atât cabinei mai înguste, cât și mai late și are avantajul, printre altele, că șoferii pot face înapoi în linie dreaptă mai ușor decât cu prima generație MirrorCam. Acest lucru vine în special ca urmare a faptului că perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzilor convenționale din sticlă. Dimensiunile mai scurte aduc un alt avantaj, deoarece cu cabina de 2,50 metri lățimea, brațul camerei nu iese acum mai departe decât oglinda de bord, care se află la vederea șoferilor. Ciocnirile cu obiecte de la marginea drumului sunt acum practic imposibile. Datorită faptului că lățimea șasiului este identică, acest lucru este valabil și pentru varianta de cabină cu lățime de 2,30 metri.
Parametri de imagine optimizați suplimentar și marginea de picurare pe MirrorCam
Ca parte a revizuirii sistemului bazat pe camere, Mercedes-Benz Trucks a evoluat și alte funcții. De exemplu, o margine de picurare a fost încorporată în partea de jos a MirrorCam pentru a preveni curgerea apei de ploaie pe lentilă și a provoca efecte vizuale nedorite. În plus, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au optimizat în continuare maparea tonurilor – maparea tonurilor este un proces în care o imagine este adaptată astfel încât o gamă largă de tonuri să fie afișată corect pe un mediu – reflectată în primul rând ca un afișaj cu contrast îmbunătățit. Evoluția sistemului de camere în adaptarea culorii și luminozității, care este deja foarte luminoasă în sine, înseamnă că afișajele arată zona relevantă pentru situația de condus și mai precis atunci când faceți marșarierul într-o zonă întunecată sau slab iluminată, de exemplu.
Angajat față de siguranță și confortul șoferului
Revizuirile implementate au ca rezultat o valoare adăugată și mai mare pentru MirrorCam în general. Datorită efectului său de susținere, sistemul îmbunătățit poate ajuta la gestionarea situațiilor precum depășirea, manevrarea, conducerea în condiții de vizibilitate slabă și întuneric, virajele și depășirea spațiilor înguste și mai sigur și fără a provoca stres. Avantajele existente sunt încă disponibile, cum ar fi modul unghi larg la manevrarea înapoi, liniile de distanță de pe afișaj pentru o mai bună evaluare a distanței de la obiectele din spatele vehiculului condus, panoramarea imaginii camerei la viraj sau monitorizarea împrejurimilor vehiculului în perioadele de odihnă.
Interacțiunea dintre MirrorCam și asistentul de viraj de la Mercedes‑Benz Trucks s-a dovedit deja utilă, mai ales în situații complexe de trafic și la intersecțiile confuze. În cazul în care, contrar așteptărilor, există riscul ca un șofer de camion să nu detecteze un biciclist sau un pieton atunci când vira la dreapta, sistemul poate interveni în limitele sistemului său, poate avertiza șoferul în cadrul unui proces în mai multe etape și, în cazul din sistemul Active Sideguard Assist disponibil opțional, inițiază frânarea automată până la o viteză în viraje de 20 km/h. Asistentul pentru viraje continuă să folosească afișajul MirrorCam pentru avertismente vizuale.