Mercedes-Benz Trucks prezintă, în premieră, modelul eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks prezintă camionul eActros LongHaul la salonul IAA Transportation de la Hanovra. Modelul vine în completarea variantei eActros pentru transportul de distribuție de mare tonaj, lansată în 2021, și reprezintă un nou capitol pentru segmentul de transport, cu autovehiculele propulsate de baterii electrice. Transportul de mare tonaj pe distanțe lungi este cel mai exigent segment din transportul rutier de marfă, dar este un segment cu un mare potențial de reducere a emisiilor de CO2.

Cu contururi clare și o bandă luminoasă cu LED-uri în zona frontală, vehiculul prezintă în avanpremieră noul design al seriei. Primele prototipuri au fost deja supuse unor teste intensive, urmând să fie testate pe drumurile publice în acest an. În cursul anului viitor, prototipuri similare vor fi trimise la diverși clienți pentru utilizare în condiții reale de transport.

„Ne extindem în permanență portofoliul de camioane electrice propulsate de baterii,” a declarat Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks. „Ne concentrăm să le oferim noi avantaje și plus valoare clienților noștri. Prin urmare, autocamioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru mobilitate electrică, pentru o mai bună manevrabilitate, pentru eficiență energetică și durabilitate.” 

Avantajele modelului Mercedes-Benz eActros LongHaul

Mercedes-Benz Trucks a dezvăluit informații suplimentare despre seria eActros LongHaul. Trei pachete de baterii asigură o capacitate totală instalată de peste 600 kWh. Două motoare electrice, ca parte a unei noi punți electrice, generează o putere continuă de 400 kW și o putere de vârf de peste 600 kW. Pe lângă capete tractor, Mercedes-Benz Trucks va produce, de asemenea, variante rigide ale modelului eActros LongHaul. Astfel, clienții vor avea la dispoziție numeroase soluții pentru transportul complet electric. Inginerii Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros LongHaul astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate precum modelele Actros convenționale de mare tonaj pentru distanțe lungi, adică pentru a parcurge 1,2 milioane de kilometri, pe șosea, în decursul a zece ani.

eActros LongHaul va fi primul vehicul de serie complet electric de la Mercedes-Benz Trucks care va fi fabricat integral pe linia de asamblare existentă la uzina de camioane din Wörth. Procesul de fabricație presupune instalarea tuturor componentelor electrice și punerea în funcțiune a vehiculului la capătul liniei. Această abordare permite o capacitate de producție ridicată și o producție complet paralelă atât a autocamioanelor convenționale, cât și a celor complet electrice pe aceeași linie. Pentru eActros 300/400 și eEconic, electrificarea a avut loc până acum în cadrul unui proces separat la Future Truck Center din Wörth.

Bateriile folosite pentru eActros LongHaul utilizează tehnologia bazată pe celule de litiu – fosfat de fier (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de viață lungă și o energie utilizabilă mai mare. Bateriile modelului de serie eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20% la 80%, în mai puțin de 30 de minute, la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ 1MW. Obiectivul central al Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi este acela de a le oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculelor cu baterii electrice, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. eActros LongHaul este dezvoltat pentru a fi alegerea potrivită pentru clienți în ceea ce privește rentabilitatea, durabilitatea și fiabilitatea. Primele prototipuri sunt deja supuse unor teste intensive, iar eActros LongHaul va fi testat pe drumurile publice în cursul acestui an. Anul viitor, alte prototipuri îmbunătățite vor fi livrate clienților pentru a fi testate în condiții reale de utilizare.

eTrailer pentru o autonomie și mai mare 

Remorcile electrice pot crește semnificativ autonomia autocamioanelor electrice. Compania de tehnologie Trailer Dynamics a dezvoltat „eTrailer” împreună cu producătorul de remorci Krone. Elementul central este o punte electrică integrată în remorcă, ce include și bateriile, care îi oferă capului tractor energie suplimentară. În funcție de capacitatea bateriei remorcii electrice (eTrailer), cu versiunea de serie a eActros LongHaul se pot atinge distanțe de peste 800 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.

Parteneriate pentru infrastructura de încărcare

Pentru încărcarea vehiculelor de transport pe distanțe lungi la stațiile publice, Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au înființat în iulie o societate mixtă. Prin această alianță, companiile intenționează să instaleze și să opereze puncte de încărcare de înaltă performanță pentru camioane de mare tonaj și autocare propulsate de baterii electrice în Europa. Rețeaua de încărcare inițiată de cele trei părți va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale grele din Europa, indiferent de marcă. Mercedes-Benz Trucks colaborează și cu Siemens Smart Infrastructure și ENGIE pentru încărcarea în depouri.

În plus, Daimler Truck participă la proiectul „Încărcarea de înaltă performanță în transportul cu camioane pe distanțe lungi” (HoLa). Scopul acestui proiect, desfășurat sub patronajul VDA, este planificarea, construirea și operarea unei infrastructuri de încărcare de înaltă performanță pentru transportul rutier pe distanțe lungi, folosind autocamioane propulsate de baterii electrice. Două puncte de încărcare Megawatt Charging System (MCS) de înaltă performanță vor fi instalate în patru locații din Germania și vor fi testate în condiții reale de utilizare. În acest proiect sunt implicați și alți parteneri din industrie și cercetare.

eConsulting pentru mobilitate electrică personalizată

Deoarece mobilitatea electrică este mai mult decât o nouă tehnologie, Mercedes-Benz Trucks va include modelul eActros LongHaul, alături de alte camioane ale sale electrice disponibile în prezent, într-un ecosistem holistic care oferă servicii de consultanță pentru utilizarea eficientă a vehiculelor și optimizarea costului total de proprietate (TCO). De exemplu, rutele existente pot fi analizate pentru a determina profilul de utilizare cel mai realist și mai semnificativ al autocamioanelor electrice pentru clientul respectiv, pentru a determina traseele ce pot fi parcurse cu autocamioane electrice. Pe lângă electrificarea autobazei, toate aspectele legate de planificare, modalitățile de aplicare și implementare a infrastructurii de încărcare necesare, precum și de conectarea la rețea, fac parte din serviciul de eConsulting, în funcție de cerințele clientului.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings