La MotorPark Adâncata, în premieră pentru România şi Europa de sud-est, MHS Truck & Bus a prezentat noile serii MAN TGX, TGS, TGM și TGL. Clienţii şi jurnaliştii de specialitate prezenți la eveniment, au putut testa un număr de 13 vehicule MAN TG ce au fost prezentate de producător in această toamnă la expoziția IAA 2016 de la Hanovra.
Îmbunătăţirile aduse gamei MAN TG sunt destul de importante şi vizibile, începând de la designul exterior şi interior până la motorizare şi transmisie. Noul motor MAN de 12,4 litri, D26, vine acum cu 20 CP și 200 Nm în plus şi este disponibil în mai multe variante de 420, 460 și 500 CP.
Pe majoritatea versiunilor MAN TGX D38 este disponibil acum motorul MAN D38 de 640 CP, aceasta motorizare era disponibilă în trecut numai pe variantele heavy-duty. Toate versiunile motorului D38 au fost îmbunătăţite primind un plus de 20 CP, mai exact avem varianta de 540 şi 580 CP.
Cutia de viteze a primit la rândul ei un upgrade. Au fost dezvoltate soluţii individuale de plecare de pe loc și de schimbare a treptelor, în funcție de modul şi domeniul de activititate în care camionul îşi va desfăşura activitatea. De asemenea sunt disponibile mai multe programe de schimbare a vitezelor, pentru condiţii normale de conducere avem FLEET respectiv PROFI, pentru condiţii speciale OFFROAD, EMERGENCY și COLLECT. OFFROAD, EMERGENCY și COLLECT sunt programe opţionale şi se regăsesc pe gama de camioane specializate.
Ca şi noi funcţii putem menţiona:
SmartShifting – calculează şi determină în funcţie de mai mulţi parametrii viteza optimă de schimbare a treptelor de viteză
Upshift – permite salturi de până la trei trepte de viteză, această funcţie este susținută suplimentar de frâna de motor EVBec, controlată electronic
Idle Speed Driving – te ajuta foarte mult în traficul aglomerat să rulezi încet, fără să atingi pedala de accelerație, dacă ambreiajul este cuplat
Actuala generație de camioane MAN, cu ajutorul noului sistem MAN EfficientCruise, bazat pe GPS, în combinaţie cu funcţia EfficientRoll a cutiei de viteză, este mai eficient cu 9% față de vechea generație de cruise control standard.