Completând gama de anvelope pentru operatorii de transport regional, Michelin lansează X MULTI ENERGY, o anvelopă care, împreună cu X Multi, înlocuiește X Multiway 3D pentru a răspunde nevoilor specifice operatorilor regionali de transport – prioritate acordată economiei de combustibil sau prioritate acordată longevității.
Anvelopa Michelin X Multi a fost lansată în 2017 și asigură parcurgerea cu până la 20% mai mulți kilometri decât anvelopa X Multiway 3D; anvelopa X MULTI ENERGY vine în completare și oferă o economie de combustibil cu până la 1,2 litri la 100 de kilometri mai mare comparativ cu anvelopa predecesoare (pe baza calculului VECTO*).
Pornind de la nivelurile excelente de performanță ale X Multiway 3D, anvelopa oferă în prezent posibilitatea de a alege în funcție de operațiuni (timpul petrecut pe autostrăzi, numărul de livrări pe zi, etc.) și de preferința operatorilor pentru longevitatea anvelopelor sau economia de combustibil.
Combustibilul reprezintă al doilea cel mai mare cost pentru operatorii de transport de mărfuri și tendințele din industrie sunt spre un transport mai curat, mai „ecologic”, iar Comisia Europeană dezvoltă o foaie de parcurs pentru reducerea emisiilor de CO2 generate de transportul rutier. UE a dezvoltat un instrument – VECTO*, care calculează consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale camioanelor. Începând cu 1 ianuarie 2019, toți producătorii de autocamioane vor fi obligați să declare emisiile de CO2 pentru noile camioane** vândute pe piața europeană, așa cum sunt calculate utilizând instrumentul VECTO. Acest lucru înseamnă că operatorii de transport regional pot face acum o alegere clară în favoarea economiei de combustibil/reducerii emisiilor de CO2. Pentru flotele și operatorii de transport de anvergură, acest lucru devine din ce în ce mai important, deoarece majoritatea documentațiilor de licitație și contractelor solicită funcționarea cu emisii reduse de CO2.
Costurile cu combustibilul ocupă un loc important pe agenda tuturor companiilor profesionale de transport, însă, în mod surprinzător, puține dintre acestea iau în considerare faptul că anvelopele sunt responsabile pentru o treime din consumul de combustibil înregistrat de un tractor și o semiremorcă. Rezistența la aer și frecarea mecanică internă sunt responsabile pentru restul. Această economie de combustibil face ca Michelin X Multi Energy să fie anvelopa principală pe piață pentru transportul regional. În fapt, economiile de combustibil, așa cum se calculează cu ajutorul instrumentului UE VECTO, ajung la 1,1 litri de combustibil la 100 de kilometri față de media celor trei concurenți premium, ceea ce înseamnă o economie de peste 3000 de euro pe durata de viață normală a unui camion*** .
Această performanță de vârf în industrie este rezultatul a trei tehnologii inovatoare Michelin: , care se regăsesc în construcția anvelopelor Michelin X Multi Energy pentru ambele axe ale capului tractor:
- INFINICOIL este un cablu din oțel continuu, cu o lungime de până la 400 de metri, înfășurat în jurul anvelopei pentru a asigura o stabilitate mai mare a benzii de rulare, oferind economii de combustibil mai mari și o durată mai lungă de viață a anvelopelor.
- TEHNOLOGIA REGENION (realizată prin tehnici de imprimare 3D) produce blocuri de bandă de rulare regenerabile care evoluează odată cu uzura anvelopei. Astfel se menține constant raportul golurilor din modelul benzii de rulare și, prin urmare, capacitatea de eliminare a apei și aderența pe toată durata de viață a anvelopei.
- POWERCOIL este noua generație de cabluri de carcasă din oțel mult mai robuste; acestea sunt mai ușoare și oferă o rezistență mai bună și reduc rezistența la rulare.
Complet recanelabilă și reșapabilă, anvelopa Michelin X Multi Energy este prevăzută cu ambele marcaje, 3PMSF și M+S, oferind un nivel ridicat de aderență indiferent de condițiile meteorologice.
Ca urmare a rezistenței foarte scăzute la rulare și a economiei de combustibil, Michelin X Multi Energy este complet adaptată și omologată de toți producătorii importanți de camioane de la sfârșitul anului 2017 și este disponibilă pe piața de înlocuire de la începutul lunii aprilie 2018 pe dimensiunea 315/70 R 22.5 pentru ambele axe ale capului tractor.