În ce privește obligațiile transportatorilor români în Germania referitoare la salariul minim au fost publicate unele modificări, cum ar fi procedura de înregistrare electronică și modificarea salariului minim pentru această țară.
Informațiile generale despre prevederile germane, cu modificările respective, se găsesc, în continuare, la:
http://www.artri.net/prevederi-milog_181.html
Printre aspectele cu care informațiile generale au fost ajustate, vă prezentăm un exemplu de calcul a sumelor ce trebuie dovedite ca plată a salariului minim pentru Germania:
– se stabilește salariul pe oră din România;
– se transformă salariul în Euro pe oră, la cursul oficial, publicat regulat;
– se calculează numărul de ore lucrate în Germania;
– se calculează sumele care i se cuvin șoferului, înmulțind numărul de ore cu suma oficială din Germania (8,87 Euro de la 1 ianuarie 2017);
– se stabilesc drepturile sociale de hrană ale șoferului pentru Germania (7,63 Euro pe zi, indiferent de numărul de ore lucrate pe zi);
– diferența dintre suma ce i se cuvine pentru ziua respectivă conform prevederilor germane (adică salariul minim + indemnizația socială de hrană pentru Germania) și salariul din Romania se poate achita prin diurnă;
– cu cât șoferul lucrează mai multe ore pe zi în Germania, cu atât suma cuvenită pentru acea zi se apropie de 45 euro (care este o diurnă relativ des folosită de transportatorii români) sau chiar depășește 45 Euro. În situația în care depășește 45 Euro, societatea trebuie să mai rezolve o problemă administrativă: stabilirea unei diurne peste diurna (exemplul dat de 45 Euro) trecută în contractul de bază cu toți angajații societății; Pentru 4 ore lucrate pe zi în Germania, suma ce trebuie dovedită pentru ziua respectivă este (în medie) sub 45 de Euro, depășind nivelul acesta pentru mai mult de 4 ore.
SURSA: ARTRI