Camionul, numit Nikola One, a fost dezvoltat in secret de catre compania americana Nikola Motor, in ultimii trei ani. Acesta dispune de un rezervor CNG de 570 de litri, ce alimenteaza un generator cu turbina. Acest generator incarca la randul lui un set de acumulatori ce produc 320-kilowati-ora si propulseaza cele 6 moatoare electrice, cate unul pentru fiecare roata. Cele 6 moatoare dezvolta 2000 CP la un cuplu de 3.700 Nm. Ca si in cazul altor vehicule hibride, dispune de un sistem de recuperare a energiei la franare. Si cu ajutorul acestui sistem producatorul sustine ca acest vehicul va avea o autonomie de aproximativ 800 – 1200 mile (1300 – 1900 Km).
Nu este un vehicul de conversie, sasiul camionului a fost construit special pentru acest proiect si dispune de un sistem unic de suspensie spate independenta.
Planul companiei Nikola este de a construi o retea nationala de statii de realimentare pentru a sprijini clientii sai, similar cu reteaua electrica Tesla. Nikola deține propriile sale puțuri CNG și va vinde combustibilul pentru echivalentul a 1,50 $ pe galon (3,78 litri), iar primii 5.000 de cumparatori, ce vor plati 375.000 de dolari pentru acest camion, vor beneficia de combustibil gratuit pentru 1 milion de mile (aproximativ 1,6 mil. Km).
Acest prototip va intra in productie, la o fabrica din Utah, in 24-36 luni si va costa 375.000 de dolari. Pe pagina oficiala a producatorului se pot face rezervari pentru acest vehicul cu doar 1.500 dolari.
SURSA FOTO: nikolamotor.com
N-or sa mai fure soferii motorina, or sa fure curent… :)))
Camionul e revolutionar insa costurile vor fi si ele, problema e alimentarea, reviziile, asigurarea si service-ul.
De fiecare datî când se lanseazî un nou model sau concept, nu se comunică costurile pentru mentenanță, acestea vor fi surprize
Stau si ma gandesc …
Acest camion costa cca. 330.000 euro, fata de unul „clasic”, in jur de 80.000 euro … Diferenta este de 250.000 de euro.
In oferta initiala se vorbeste de combustibil gratuit ptr. 1.600.000 km….
Stau si ma gandesc …
Daca acum un camion „clasic” de generatie noua consuma in jur de 28 – 30 l. motorina, un litru fiind acum la un pret de cca. 1 euro/litru, atunci pentru a realiza 1.600.000 de kilometri, ar fi necesara suma de … 480.000 euro … (intr-adevar, daca estimam cca. 120.000 km./am, aceasta suma se plateste in timp de cca. 13 ani … deci pe „o viata” de camion …).
Stau si ma gandesc …
Oare nu ar fi mai simplu sa se construiasca camioane „traditionale” direct pe CNG (deja exista) si care sa fie la un pret aproximativ egal cu cele „clasice” actuale ? Nu de alta, dac ma ingrozesc la cat s-ar ridica RCA-ul pentru o asemenea „bijuterie” … electrica …
Stau si ma gandesc …
Cred ca „treaba” cu plata combustibilului pe durata vietii camionului este un concept si o finantare indirecta a dezvoltarii sistemului de alimentare, deoarece cred ca ASTA ESTE cea mai mare problema in acest moment …