UNTRR informeaza ca de la 1 ianuarie 2017 intra in vigoare Hotararea de Implementare a Directivei 2014/67 privind respectarea regulilor UE referitoare la detasarea soferilor in Austria.
Regulile privind detasarea in Austria se aplica tuturor operatiunilor de transport transfrontalier de la sau catre Austria , dar si operatiunilor de tranzit in cazul in care locul de munca obisnuit se afla in Austria (in conformitate cu definitiile din Regulamentul (CE) nr 593/2008 – ROM 1)
Notificarea detasarii unui angajat in Austria trebuie trimisa Biroului de Coordonare Central (ZKO) pentru fiecare cursa cel tarziu cu o saptamana inainte de inceperea lucrarilor. Totusi, exista posibilitatea unui mesaj general, valabil timp de 3 luni (in cazul in care cursele sunt efectuate in mod repetat pentru un singur client din Austria)
De asemenea, se poate transmite un mesaj colectiv pentru curse transfrontaliere pentru mai multi clienti din Austria daca exista un context local si temporal.
Angajarea personalului, indiferent de nationalitatea angajatului in cauza, detasat in Austria, de catre o intreprindere bazata intr-un stat UE si SEE sau Elvetia pentru executarea lucrarilor sau a prestarii unui serviciu trebuie sa fie raportata cu cel putin o saptamana inainte de inceperea lucrarilor Biroului Central de Coordonare pentru Controlul Angajarii Ilegale la Ministerul Federal al Finantelor
Obligatii administrative
La bordul vehiculului:
Angajatorii straini au datoria de a fi in masura sa prezinte documentele salariale, care sunt necesare pentru stabilirea remuneratiei cuvenite salariatului in conformitate cu legislatia austriaca, iar acestea trebuie sa fie in limba germana si sa fie disponibile pe parcursul intregii perioade de detasare la locul de munca / de efectuare a activitatii in Austria.
Documente salariale necesare vor fi considerate urmatoarele:
in plus fata de contractul de munca sau „avizul de angajare”, adeverinta de salariu, documente justificative privind salariul / plata salariului sau documente de transfer bancar, inregistrari salariale, fise de pontaj si documente referitoare la categoria salariala, documente echivalente, in cazul in care A1 nu a putut fi colectat la timp.
Notificarea detasarii unui angajat in Austria
Furnizarea de „documente de notificare”
In plus, fata de obligatia de a furniza sau pune la dispozitie in format electronic o copie a notificarii de detasare, in masura in care nu exista nicio obligatie de asigurare sociala in ceea ce priveste angajatii detasati din Austria, angajatorul trebuie sa fie in masura sa furnizeze documente referitoare la inregistrarea angajatului la autoritatile de asigurari sociale (documentul de asigurari sociale A1 sau E 101).
In masura in care, in ceea ce priveste incadrarea in munca a salariatului detasat, este necesar un permis oficial in tara de resedinta a angajatorului, atunci reprezinta o cerinta ca acesta sa fie in masura sa prezinte un astfel de permis sau o copie a acestuia.
Nu este prevazuta obligatia de a avea un reprezentant in Austria.
Sanctiuni
Amenda administrativa de 500 pana la 5.000 de euro pentru sofer pentru urmatoarele situatii:
- niciun certificat de detasare la bordul vehiculului
- sau in cazul in care certificatul de detasare nu este compatibil
- Lipsa documente salariale
In caz de recidiva:
- 1.000 pana la 10.000 de Euro.
NICIODATA atat timp cat transportatori ROMANI si Bulgari nu vor fii obligati sa faca 45h in tara de provenientaaa,adica sa plece in p…a mami lor de golani de astia ,cel mult un sofer sa se indeparteze de tara de destinatie 2500km si soferul sa fie platit cu 2500euro la 30 de zile.Toti golani si toti traficantii de droguri au firme in Romania si lucreaza pe UE,toti din UNTRR,ARR,ISCTR primesc spagi intre 1000-1500 euro pentru fiecare cap tractor ca sa nu vina cu el la verificare adica faceti o socoteala la cat se fura in Romania de catre aceste autoritati ,