Noua platformă digitală EUROWAG OFFICE reprezinta o premieră în industria transporturilor comerciale

e-camion.ro a avut plăcerea de a-i adresa câteva intrebări, despre platforma EUROWAG OFFICE, domnului Victor Ion, Country Manager România și Moldova al grupului Eurowag.

Am înțeles că anul acesta, la IAA, Eurowag, în primieră, a prezentat o nouă platformă pentru transportatori, Eurowag Office. Ne puteți spune mai multe despre această platformă și cum îi ajută pe transportatori?

Bună ziua și bine ați venit, în primul rând, la sediul nostru Este o plăcere să vă avem aici, este a doua premieră pe acest an pentru Eurowag România. După lansarea platformei ne-am și mutat într-un sediul nou și frumos Revenind la discuția anterioară, Eurowag Office, într-adevăr, reprezintă un instrument care se adresează pieței transportatorilor profesioniști nu doar din România, ci din Europa. Lansarea oficială a fost făcută la IAA, urmează să prezentăm și noi și să lansăm pe piață, în câțiva pași, platforma Eurowag Office. Aș vrea să încep, în primul rând, de la viziunea grupului Eurowag și a fondatorului actual CEO Martin Vohanka acela de a conecta industria CRT împreună într-un ecosistem transparent. Pentru clarificare și pentru a vă da câteva insight-uri referitoare la Eurowag Office, aș vrea să plecăm de la basic referitor la tot ce înseamnă parte de ecosistem CRT segmentat. La momentul ăsta avem, ca și nevoi ale transportatorilor, nevoi de plată a energiei și a taxelor de drum, sunt nevoi de finanțare și asigurare, sunt necesare piese și subansamble pentru autotractoare și pentru remorci, sunt o grămadă de interacțiuni cu autoritățile de reglementare și o dinamică foarte puternică a legislației în domeniu. Avem, de asemenea, operatori de marfă și schimburi și management de flotă și agregatoare de date. Flotele și companiile de transport au acces la foarte multe date care pot fi interpretate, dar din păcate în zilele de astăzi există sub 19% companii de transport la nivel de Europa care sunt digitalizate, deci, aceste date colectate în număr mare sunt foarte greu de interpretat la momentul de față, un dispecer în transport trebuie să jongleze cu 37 de acțiuni analogice, de la momentul în care există o nevoie de transport până la finalizarea și înregistrarea facturilor în sistemele clienților sau ale caselor de expediție Tocmai de aceea Eurowag vine în întâmpinarea acestor nevoi de-n piață ale transportatorilor și dorește să integreze toate aceste acțiuni analogice sub o singură platformă digitalizată, Eurowag Office. Asta înseamnă că în acest moment, în Eurowag Office, un transportator are posibilitatea să își gestioneze eficient flota să aibă acces în timp real pe sistemele de monitorizare ale flotei, pe sistemele telematică, atât în telematica Eurowag cât și în telematica companiilor achiziționate WebEyey sau Inelo. Un transportator are posibilitatea să își financeze carburantul și să aibă acces în timp real la prețuri, de asemenea este foarte important și partea de transport management system care este integrată în partea de Eurowag Office.

Să sumarizăm, dintr-un singur click, ai acces la o multitudine de date care ne permit să luăm decizii informate și să eficientizăm activitatea de transport. O a doua axă și o a doua componentă a strategiei Eurowag pe termen lung este ca până în 2030 să putem ajuta companiile de transport, respectiv clienții Eurowag, să-și reducă emisiile cu până la 50% . Aceasta este în linie inclusiv cu cerințele legislative ale Uniunii Europene de diminuarea gazelor cu efect de seră si considerăm că Eurowag Office este un instrument care va ajuta foarte mult pentru eficientizarea activităților de transport alături de carburanții alternativi HVO, cu, care lucrăm în mod frecvent, pentru decarbonificarea activității de transport.

Căror transportatori li se adresează această aplicație Eurowag Office? Sau va axați pe cei mici și mijlocii?

La momentul acesta, 2024-2025, platforma Eurowag Office este adresabilă întregii majorități a pieței transportatorilor indiferent de mărimea companiei de transport. Este o soluție fremium care poate fi accesată în cloud NU este nevoie de niciun hardware, dar accentul se pune în principal pe ajutarea companiilor mici și mijlocii care nu au posibilitatea să se digitalizeze, ci care în momentul de față acționează și-și culeg informațiile în mod disparat din sisteme multiple. Ne dorim să ajutăm întreaga piață de transport, dar segmentul țintă în momentul acesta sunt companiile încă nedigitalizate.

Vreau să vă întreb ce costuri presupune platforma Eurowag Office pentru un transportator?

Așa cum v-am obișnuit, Eurowag oferă soluții inteligente pentru a ajunge departe, Eurowag Office reprezintă o platformă ce se poate customiza tailor-made, asta înseamnă că accesul inițial este fremium, dar în funcție de produsele și serviciile alese se pot customiza prețuri către clienții noștri. În acest moment nu vă pot oferi prețuri. Prețurile standard ale fiecărui produs sunt cunoscute și se pot discuta cu echipa de vânzări a Eurowag, dar ce vă pot spune cu siguranță este că vom oferi bandeluri de produs care să facă achiziția mai eficientă decât este acum.

Transportatorii vor avea și anumite beneficii dacă vor folosi platforma Eurowag Office? Și ce beneficii ar fi acestea?

Cu siguranță da. Cel mai mare beneficiu care se poate identifica este faptul că activitatea de transport se eficientizează, costurile operaționale la nivel de flotă scad, prin urmărirea în timp real a poziționării vehiculor, prin optimizarea rutelor și pentru urmărirea în timp real a prețurilor la carburant. Un transportator poate să beneficieze și să-și eficientizeze costurile cu până la 20% .De asemenea, accesul la finanțare prin intermediul wallet-ului, pe care Eurowag îl va pune la dispoziția transportatorilor, inclusiv soluții de factoring, vor ajuta companiile de transport să-și îmbunătățească lichiditățile și cashflow.

Această aplicație are și un modul de testare? Dacă un transportator doreste să vadă cum funcționează el poate să folosească acest modul de testare? Și dacă da, cum ar putea să facă acest lucru?

În momentul de față există o variantă demo, care poate fi accesată din pagina de internet al www.eurowag.com, este varianta freemium, în care poți vedea câteva dintre feature-urile pe care platforma le oferă. Este total gratuită, este publică, este accesibilă oricui vrea să o testeze.

Ce își propune platforma Eurowag Office si ce reduceri au transportatorii la carburanți?

Se poate ajunge la o eficientizare a costurilor operaționale de până la 20% prin monitorizare, dar la momentul de față, alegerea celor mai bune stații. De exemplu noi avem conceptul de stație Prime în care poți găsi prețuri foarte bune la carburant și care sunt vizibile în interiorul platformei și a site-ului de client în momentul ăsta. Poți să mergi până la 20% savings prin control, monitorizare, alegerea celor mai bune prețuri, controlul bulei logistice. Acolo unde poți alege camioanele cele mai apropiate de punctul de încărcare, poți să ai date în timp real referitoare la posibile probleme pe drum. Dacă camionul nu poate ajunge la încărcare sau la descărcare, ceea ce poate să impieteze destul de mult relația client-furnizor, inclusiv amezi. Ai predictibilitate pentru că poți să-ți calculezi pe baza traseului și a rutării din telematică costurile cu taxele de drum si atunci există overhaul. Nu punem accent neapărat pe discount-uri foarte mari la prețurile de carburant, de exemplu dar printr-un management eficient o companie care folosește platforma Eurowag Office poate să beneficieze de un avantaj competitiv față de o companie tradițională.

Platforma Eurowag Office este în testare la unii din clienții dumneavoastră?

La acest moment există prototipul dezvoltat și se lucrează la MVP-ul pentru anul viitor. La momentul lansării în România vom avea o platformă funcțională adresată transportatorilor profesioniști din România,  acum toate departamentele responsabile de dezvoltarea și lansarea acestei platforme lucrează. Eu consider că suntem pe ultima sută de metri, dar tinând cont de complexitatea acestui environment, mă feresc să dau o dată de lansare efectivă. Eu cred că începând cu a doua Q2-Q3 al anului viitor ar trebui să avem versiunea pentru clienți.

În vara-tomna anului viitor 2025 platforma va fi complet funcțională?

Cel mai târziu, la sfârșitul primei jumătăți de an 2025, ar trebui să avem platforma funcțională. Încă odată țineți cont de faptul că spre deosebire de Uber, Bolt sau Revolut, acest ecosistem este extraordinar de complex pentru că ne dorim să integrăm cât mai multe funcționalități care impactează direct viața transportatorilor și nu doar din perspectiva cheltuielilor operaționale, ci și din perspectiva asigurării de cashflow-ului și managementului de cash al unei companii plus partea de transport management sistem și achiziționarea de curse pentru transportatori. Este un produs mare care va fi cu siguranță un disruptor la nivel de piață europeană. Una dintre ambițiile Eurowag este de a achiziționa ca și clienți un milion de camioane active la nivel de Europa.

Pe scurt, ce oferă platforma Eurowag Office pentru un transportator?

Platforma Eurowag Office va integra plata pentru energie, taxe de drum, va ajuta transportatorii pentru înregistrarea în scopuri de rambursări TVA, partea de fleet management sistem, partea de telematică, adică va integra toate serviciile folosite în prezent sub o singură umbrelă în condițiile unui management eficient și a unui predictibilității și a controlului costurilor foarte eficient.

Vorbeam mai devreme de combustibili alternative, in platforma Eurowag Office este integrat ceva și pentru cei care au flote electrice?  Adică pot folosi Eurowag Office pentru plata energiei la stațiile de încărcare?

Să nu spun o prostie, pentru că la acest moment avem minoritare într-o companie care se ocupă cu procesarea plăților pe partea de electricitate, se numește Litfin, dar nu știu cu siguranță dacă la momentul ăsta va fi integrată în platforma Eurowag Office pentru că ne dorim să mergem către cerințele clienților, în special ca și companie. Dezvoltarea de produs a fost făcută în urma solicitărilor și a nevoilor specifice clienților. În momentul ăsta partea de camioane electrice, nu discutăm despre vanuri sau autovehicule localizate în orașe, ci strict despre transportul de mare tonaj. Momentan nu există cerere pentru că nu există infrastructură pentru aceste camioane. Sunt câțiva pionieri, cum ar fi Volvo, cu o producție minimală de camioane electrice, deci impactul în industrie în acest moment este marginal așa că am preferat să ne concentrăm pe partea de energie clasică, cum ar fi biodisel și a carburanților alternative, HVO, LNG, CNG unde avem deja o rețea europeană de stații.

Anul trecut, vorbeam de EurowagPay, va rămâne în continuare side-by-side cu EurowagOffice?

Aș vrea să clarific ce înseamnă EurowagPay și ce înseamnă EurowagOffice, pentru că este o mică confuzie în acest moment. EurowagPay, anul trecut și anul ăsta, este o caracteristică a produsului Eurowag indiferent că este clasic Eurowag sau va fi EurowagOffice. Este o caracteristică care te ajută, ca și transportator, să elimini nevoia de card de plastic. Este o funcționalitate a produsului practice acest card integrat în telefonul mobil te ajută să deblochezi pompa în timp real, să alimentezi și să pleci fără nevoia de card fizic.

Eurowag în fiecare an a adus câte o inovație, EurowagPay este o inovație care alături de EurowagFuelGuard, acel sistem de antifraudă care nu permite alimentarea camionului fără să fie în raza pompei, reprezintă două funcționalități unice la nivel de piață până în prezent Nu știu ca alt competitor din industrie să aibă posibilitatea să ofere aceste două servicii în România. Trebuie să fim extrem de clari.

EurowagPay este o funcționalitate, EurowagOffice este un produs, este o platformă care se integrează pe nevoile transportatorilor. Primordial este această platformă EurowagOffice.

Alte nouătăți pentru anul următor sau chiar și pentru anul acesta?

Îmi permiți să las loc misterului. Ca și surprize sunt. Nu vor fi în acest an.

Toată capacitatea noastră este concentrată pe EurowagOffice care va fi un tool, o platformă inovativă la nivel de industrie, indiferent că este în România sau în Europa, deci toate eforturile sunt canalizate pe EurowagOffice.

Mizați pe un număr de utilizatori odată cu lansarea acestei platforme EurowagOffice?

Sigur că da. Targetul nostru este de un milion de camioane la nivel de Europa până în anul 2030. În România, ținând cont de faptul că suntem foarte bine reprezentați, ne dorim ca adopția EurowagOffice să fie cât mai mare, cel puțin în primul an pe 25% din baza de clienți actuala pe Eurowag.

Câte stații Eurowag sunt în România disponibile pentru transportatori?

În 2024, nu vreau să greșesc, sunt peste 750 de stații atât partenere cât și stații proprii. La Pecica, o statie foarte bine poziționată pentru transportul greu iar in 12 iulie 2024 am deschis o altă stație Eurowag în Oradea, la fel foarte bine situată pentru transportatori. Se lucrează și am terminat studiul de fezabilitate astfel încât la sfârșitul trimestrului 1-2025 să putem deschide o stație proprie și la Satu Mare. De asemenea, pentru că m-ai întrebat despre proiecte pentru 2025, suntem în discuții avansate cu parteneri pentru extinderea rețelei.

Am înțeles că sunt peste 720 de stații în România. Vreau să vă întreb la nivel european de câte stații beneficiază transportatorii?

Ținând cont de faptul că este o cifră dinamică, în 2024 rețeaua de acceptanță Eurowag la nivel de Europa era în jur de 18.500 de stații pe întreg teritoriul Europei, dar cifra asta se va mări, este dinamică.

Colegii noștri de la supply lucrează și au KPI-uri strategice de dezvoltare a rețelei.

În principiu sunt acoperite toate rutele comerciale, toate rutele cunoscute transportatorilor?

Absolut. Tot ce înseamnă rută de transport este acoperită, mai mult decât atât, în punctele critice, unde deservesc transportatorii și în țările de interes există Eurowag Truck Park-uri, stații de carburan proprietate Eurowag, care deservesc clienții la prețuri eficiente și la o calitate foarte înaltă.




Privacy Policy Settings