Noul Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată de la Mercedes-Benz Trucks

Când vine vorba de creșterea siguranței vehiculelor, Mercedes-Benz Trucks a fost întotdeauna un pionier în industrie. Compania a investit sute de milioane de euro pe an în cercetare și dezvoltare, pentru sisteme de asistență care să ofere asistență și mai mare șoferilor în munca lor și să sporească siguranța pentru toți utilizatorii drumurilor. Cele mai recente exemple includ Active Sideguard Assist cu funcție de frânare automată și Active Drive Assist 2 cu funcție de oprire automată de urgență pe care compania a prezentat-o ​​lumii toamna trecută. Cu efect imediat, clienții din 24 de țări din UE și anumite piețe din afara UE pot comanda noile sisteme de asistență pentru siguranță pentru o serie de camioane Mercedes-Benz pentru care sunt disponibile aceste sisteme. Producția începe în iunie 2021.

Sideguard Assist de la Mercedes-Benz pe piață din 2016

A fi pe drum cu un camion greu în traficul orașului, uneori pe drumuri înguste și cu intersecții confuze este o provocare pentru mulți șoferi profesioniști. Acest lucru se aplică în special manevrelor de virare. Șoferul trebuie să acorde atenție semafoarelor, semnalizării, precum și traficului care se apropie și traversează în față, precum și pietonilor și bicicliștilor în lateral. Problema: participanții vulnerabili la trafic adesea nu știu că un șofer de camion poate să nu-i poată vedea în anumite situații. În plus, camioanele grele cu ampatament sau remorci mari se opresc adesea într-un mod care nu este ușor de înțeles de către ceilalți participanți la trafic: înainte de viraj, camioanele conduc mai întâi drept înainte în intersecție, pentru a ține cont de caracteristicile traseului semiremorcii.

În astfel de situații, Sideguard Assist (S1R), dezvoltat de Mercedes-Benz Trucks și disponibil pentru multe variante de modele Actros, Arocs și Econic din 2016, poate interveni într-un mod util. Sideguard Assist poate avertiza șoferul printr-un proces în mai multe etape în timpul unui viraj la dreapta, în cazul în care sistemul recunoaște, de exemplu, un pieton sau un biciclist în zona de monitorizare din partea copilotului.

Nou: Active Drive Assist 2 cu funcție de oprire de urgență

Active Drive Assist (ADA) reprezintă, de asemenea, un pas înainte în ceea ce privește siguranța – acesta este sistemul care a făcut din 2018 noul Actros primul camion din lume care poate fi condus parțial automat (nivel 2 SAE). În anumite condiții prealabile, acesta susține în mod activ șoferul în ghidarea longitudinală și laterală a camionului și poate menține automat distanța față de vehiculul din față, accelera și, de asemenea, conduce în cazul în care sunt îndeplinite condițiile de sistem necesare, cum ar fi o rază de curbă suficientă sau marcaje rutiere clar vizibile. Dacă șoferul se apropie prea mult de un vehicul din față, ADA poate frâna automat camionul până când se restabilește distanța minimă predeterminată. Odată ce este cazul, sistemul poate apoi să accelereze din nou camionul până la viteza prestabilită.

Disponibil din iunie 2021, cea mai nouă generație ADA 2 poate face și mai mult: sistemul este capabil să inițieze o oprire de urgență dacă recunoaște că șoferul nu a fost implicat activ în procesul de conducere pentru o perioadă mai lungă de timp, de exemplu din cauza probleme de sanatate. Mai întâi, sistemul solicită șoferului prin semnale vizuale și acustice să își așeze mâinile pe volan. Dar dacă el sau ea nu răspunde după 60 de secunde, chiar și după mai multe avertismente, prin frânare, direcție, accelerare sau acționarea sistemelor vehiculului prin butoanele de pe volan, în limitele sale, sistemul poate frâna până când camionul ajunge în siguranță la un opriți-vă pe banda sa în timp ce avertizați următoarele vehicule folosind luminile de avarie. Manevra de oprire de urgență inițiată de sistem poate fi oprită folosind un kick-down în orice moment. Dacă camionul se oprește, sistemul poate acționa automat noua frână de parcare electronică. În plus, ușile sunt deblocate, astfel încât paramedicii și alte persoane care primesc răspunsuri pot ajunge direct la șofer în caz de urgență medicală.

Active Brake Assist 5 – asistent la frânarea de urgență pentru autostrăzi și traficul din oraș

Intervenția de frânare automată a Active Sideguard Assist și oprirea automată de urgență a Active Drive Assist 2 nu trebuie confundate cu funcția de frânare de urgență a Active Brake Assist 5. ABA 5 funcționează cu o combinație de sisteme radar și camere. În comparație cu ABA 4, acesta poate răspunde persoanelor în mișcare nu numai cu o manevră de frânare completă până la o viteză a vehiculului de 50 km / h.

Dacă ABA 5 recunoaște pericolul unui accident cu un vehicul precedent, un obstacol staționar sau un pieton care se apropie, traversează, merge pe propria bandă sau se oprește brusc în șoc, se poate emite mai întâi șoferului o avertizare vizuală sau acustică . Dacă șoferul nu răspunde în mod adecvat, sistemul poate iniția apoi o manevră de frânare parțială într-un al doilea pas, cu o reducere a vitezei de până la trei metri pe secundă, care corespunde cca. 50% din performanța maximă de frânare. Dacă o coliziune este totuși iminentă, în limitele sistemului ABA 5 poate efectua o manevră automată de frânare de urgență completă și apoi poate acționa noua frână de parcare electronică după ce a ajuns la oprire.

Următoarele se aplică tuturor sistemelor de asistență de siguranță ale Mercedes-Benz Trucks: toate sunt concepute pentru a sprijini șoferul cât mai mult posibil în limitele sistemului – totuși, și în conformitate cu legea, șoferul rămâne pe deplin și în cele din urmă responsabil pentru vehiculul ei.

Sistemele de asistență care pot sprijini în mod activ șoferul în situații pe care sistemul le recunoaște drept critice pot avea un efect pozitiv asupra siguranței rutiere, a fost demonstrat printr-un test de teren efectuat între 2008 și 2012 de către Asociația Federală Germană pentru Transportul de Marfă, Logistică. și eliminarea deșeurilor, Asociația Comercială pentru Industria Transporturilor (Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung, der Berufsgenossenschaft für Transport und Verkehrswirtschaft) și compania de asigurări Kravag cu mai mult de 1000 de vehicule: a arătat că probabilitatea ca aceste camioane echipate cu sisteme de asistență a conducătorului auto să fie implicate într-un accident a fost cu până la 34% mai mic decât pentru vehiculele de referință de același tip.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings