Conform ARTRI, noua lege poartă denumirea de WagwEU (Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers in de EU) și transpune prevederile Directivei detașării. Legea a fost adoptată în iunie 2016, la termenul limită stabilit pentru statele UE.
Legea se aplică doar pentru CABOTAJ iar transportul internațional, tranzit și terță țară nu fac obiectul acestor prevederi.
Transportatorii vor face înregistrarea operațiunilor de transport într-un sistem care este așteptat să fie funcțional din 2018.
Deși nu se cere ca toate documentele să fie la bordul camionului, transportatorii trebuie să poată prezenta: contractul de muncă, situații salariale, dovada plății salariului către șoferi, documente de evidență a timpului de lucru pe Olanda, documente de asigurări sociale.
Salariul minim pentru șoferii din Olanda este de 13,91 Euro pe oră brut.
Transportatorii trebuie să-și desemneze un reprezentant olandez prin care să fie adresate solicitările de prezentare de documente justificative.
În același timp a fost adoptată și legea denumită „Wet Aanpak Schijnconstructies” (WAS) care are în vedere clarificarea răspunderii administrative în derularea contractelor de transport. Similar cu alte state, expeditorii olandezi sau deținătorii mărfurilor transportate răspund pentru legalitatea operațiunilor derulate cu străinii. Este de urmărit care le sunt obligațiile concrete, în condițiile în care, de exemplu, germanii sunt obligați să ia măsuri de prevenire a lucrului cu companii care nu plătesc salariul minim.
Încălcarea salariului minim prevede o penalizare de până la 10.500 EUR per încălcare.
O situație centralizatoare despre stadiul implementării directivei detașării în statele UE este disponibilă la:
http://www.artri.net/cum-se-implementeaza-directiva-detasarii_293.html
SURSA: