Patronatele din transporturile rutiere solicită Comisiei de Buget-Finanțe să păstreze varianta actuală a articolului 21 din noua lege RCA

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților să păstreze varianta actuală a articolului 21 din noua lege RCA

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților să păstreze varianta actuală cuprinsă în proiectul de lege RCA a articolului 21, care prevede că despăgubirile se stabilesc pe baza prețurilor de referință pe piață la data producerii riscului asigurat.

Considerăm că unul dintre factorii care au condus la creșterea primelor RCA este și faptul că asigurătorii au plătit reparații către service-urile independente la valori de 200%-500% mai mari decât prețurile de reprezentanță. Aceste practici trebuie să înceteze pentru a avea o piață așezată, iar service-urile independente trebuie să primească valori maximale egale cu cele de reprezentanță pentru reparațiile efectuate.

Nu este normal ca un service independent să ceară sume de bani de 2-5 ori mai mari de la firmele de asigurare, în condițiile în care asigurătorii sunt principalul furnizor de clienți pentru service. În aceste cazuri, un service ar trebui să aibă o reducere față de prețul de listă pe care îl plătește orice client care intră pe ușă. Cu siguranță, prețul de listă al service-ului independent ar trebui să fie mai mic decât la reprezentanța mărcii respective de autovehicul.

Parbriz la schimb și tractare inclusă în RCA înseamnă costuri suplimentare și considerăm că acest tip de RCA cu diferite facilități trebuie să fie opțional pentru client.

De asemenea, autovehiculul oferit la schimb ar trebui să fie o opțiune de RCA pe care să o poată alege clienții, pretabilă în special la autoturisme utilizate de persoane fizice, dar foarte dificil de realizat în cazul autovehiculelor comerciale de persoane și marfă care sunt licențiate și necesită eliberarea unei copii conforme a licenței de transport a operatorului de transport pentru care operează.

RCA este o asigurare obligatorie.

Asigurații interesați de servicii suplimentare pot solicita asigurătorilor produse de tipul RCA+ în care este inclus un parbriz sau o tractare pe maximum 30 km pe perioada asigurării de 12 luni sau mașină la schimb, RCA ++ în care sunt incluse două opțiuni și RCA+++ în care sunt incluse trei opțiuni. Acestea sunt aspecte comerciale și nu trebuie să interfereze cu principiile fundamentale ale RCA.

Umflarea despăgubirilor de către service-urile auto a fost unul dintre motivele pentru care tarifele RCA au crescut în ultimii doi ani, în condițiile în care prețul pe ora de manoperă la service-urile independente era și de cinci ori mai mare decât la reprezentanțe.

Considerăm că service-urile auto ar trebui să ceară aceste sume de la clienții care doresc să le plătească și să nu bage mâna în buzunarul tuturor doar ca să facă ei profit și gaură la asigurători. În felul acesta, creșterea tarifelor pentru toți asigurații RCA este sigură.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Camerei Deputaților adoptarea cât mai rapidă a noii legi RCA în care să fie incluse toate amendamentele trimise de transportatorii rutieri.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings