Șase asociații germane de transport rutier și logistică au dat semnalul de alarmă cu privire la o posibilă măsură a guvernului federal ca parte a înăspririi măsurilor împotriva pandemiei Covid-19. Se referă la noile măsuri privind carantina străinilor care intră în Germania dintr-o țară considerată expusă riscului și care ar putea afecta și conducătorii de vehicule industriale. Conform unei modificări la noile dispoziții, șoferii care au fost într-una din aceste țări de mai mult de 72 de ore (adică trei zile) ar trebui să fie supuși obligației de carantină.
O perspectivă care a determinat cele șase asociații (AMÖ, BGL, BIEK, BGL, BWVL și DSLV) să scrie o declarație comună împotriva obligației de a pune în carantină nu numai conducătorii auto a vehiculelor industriale, dar și a altor lucrători în transporturi, precum șoferii de tren și piloții de avioane, deoarece acest lucru ar putea aduce „consecințe dezastruoase” logisticii. Asociatiile explică faptul că se poate întâmpla adesea ca un șofer să stea peste trei zile într-o țară străină, de asemenea, pentru a respecta timpul de conducere și de odihnă. Mai mult decât atât, nu este clar cum șoferii străini ar trebui să petreacă carantina în Germania, lipsită de cazare adecvată și evident că nu pot face acest lucru în cabina camionului (unde chiar și cheltuielile de odihnă săptămânală sunt interzise). În cele din urmă, asociațiile reamintesc că până acum nu au existat focare de Covid-19 atribuite șoferilor de vehicule industriale, astfel încât reglementările în vigoare în prezent pot rămâne.